Logind for hvert ID
Fra : Søren Malling

Dato : 13-05-04 17:35

Hej gruppe.
På min side http://akut.quimby.dk har jeg lavet en oversigt over
nogle navne, og givet dem mulighed for at ændrederes oplysninger.
Det skal selvfølgelig kun være muligt for den "rigtige" bruger.
Der er ikke lagt nogen kode ind endnu, da jeg gik lidt (for ikke
at sige meget) i stå da jeg mødte dette problem.

Med venlig hilsen Søren Malling

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Malling

Dato : 15-05-04 15:46

det er på siden http://94b.quimby.dk

Fra : MipZhaP

Dato : 16-05-04 03:03

> [...]
>
> det er på siden http://94b.quimby.dk
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Hey..

Sådan som jeg forstår det du skriver, så er dit problem at du ikke
ved, hvordan at du kan få brugeren til at ændre i hans/hendes egne
oplysning og ikke uheldigvis i en andens?

Jeg tjekkede lige hurtig din side ud, og fandt ud af at du allered
have lavet siden med "Navn osv.", hvor du sætter et id.
Det eneste du faktisk bare skal gøre, er at hente informationerne ud
fra id. Sådan at hvis nu "navn1", vil hente sine oplysninger frem, og
hans id er 1, så er det "bare" at hente oplysningerne fra databasen,
hvor id = 1.
Og 2 for navn2 osv. :)

Håber min forklaring var til hjælp, ellers så er du velkommen til at
skrive igen :)

Mvh.
Marc Poulsen

Fra : Søren Malling

Dato : 16-05-04 19:36

> [...]
> Marc Poulsen
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Jeg tænkte på om man kunne lave et script der når du logger ind på
hovedsiden, med dit id, så får du kun adgang til ens egen rediger side,
og på de andre får man en fejl meddelse.

Det vil jeg arbejde på. Har du evt. et link til noget toturials på nettet
til sådan et script?

Hilsen Søren