Problem omkr. upload (aspupload)
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 13-05-04 13:41

Hej NG!

Jeg har en formular med 3 file-felter(File1, File2, File3), som
benyttes til at uploade billede-filer og pdf (bruger AspUpload).
Problemet opstår når jeg kun uploade én fil, så får jeg denne
fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'SQL'

upload.asp, line 57

Linie 57, i mit upload script:
<snip>
SQL = SQL & File1.Filename & "', '"
'Linie 57, i mit upload script (nedenunder)'
SQL = SQL & File2.Filename & "', '"

SQL = SQL & File3.Filename & "', '"
<snip>

Selve uploadscriptet har jeg fra Persits Software (aspUPLOAD)
hjemmeside, her et udsnit:
<snip>
Upload.ProgressID = Request.QueryString("PID")

' Capture files
Upload.Save("d:../minsti")

' Obtain file object
Set File1 = Upload.Files("File1")
Set File2 = Upload.Files("File2")
Set File3 = Upload.Files("File3")

If Not File1 Is Nothing Then
' Build ODBC connection string
Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("mindatabase.mdb")

' If you use SQL Server, the connecton string must look as
follows:
' Connect = "Driver=SQL
Server;Server=MYSERVER;UID=sa;PWD=xxxxxxxxx"

' Build SQL INSERT statement
SQL = "INSERT INTO mindatabase( filename1, filename2,
filename3) VALUES(?, '"

SQL = SQL & File1.Filename & "', '"
SQL = SQL & File2.Filename & "', '"
SQL = SQL & File3.Filename & "', '"

' Save to database
File1.ToDatabase Connect, SQL
Response.Write "filen er uploadet."
Else
Response.Write "File not selected."
End If

%>
Sådan som jeg ser det, kan scriptet ikke tolke hvis der er nogle
tomme file-felter i min formular, korrekt?

Kan jeg på en eller anden måde sætte betingelser op, således
scriptet afvikles, uanset om der 1,2 eller 3 filer der skal
uploades? eller kan man på anden måde "snyde" scriptet via
formularen?

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk