Koble 2 udbydere til LAN via Linksys RV082
Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 13-05-04 13:30

Jeg har spekuleret over at kombinere to ADSL-udbydere mod mit LAN med
en Linksys RV082 router.

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=589

Jeg er ked af at flere udbydere har lukket for port 25, men er ikke
tilfreds med stabiliteten på min CC-opkobling. Problemet mht. CC er,
at de stadig bruger PPPoA, så det ikke kan fungere med den her
router, men så må jeg kigge på leverandør-alternativer.

Er der nogen der bruger denne router til at sikre konstant on-line
access, eller for at få en højere upstream-kapacitet?

Hvilke udbydere har ikke lukket for port 25, og kan levere eet fixed
ip og adgang til at bruge egen router?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Hans

Dato : 13-05-04 14:50

H.T. Ohlsen wrote:
> [...]
> access, eller for at få en højere upstream-kapacitet?
>
> Hvilke udbydere har ikke lukket for port 25, og kan levere eet fixed

Du kan godt bruge CC til din løsning, da du sagtens kan have en router foran
Linksys. Det betyder godt nok en boks ekstra, men hvem kan leve uden at have
mange bokse stående i dag?

Hvis du så vælger TDC's Bredbånd Pro i den variant uden router, og hvor alle
porte er åbne, så har du to udbydere hvor port 25 er åben.

/ Hans

Fra : Morten Davidsen

Dato : 13-05-04 15:08

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
foran
> Linksys. Det betyder godt nok en boks ekstra, men hvem kan leve uden at
Øhhmm .. lige meget hvad skal han jo have en eller anden boks stående? Altså
f.eks. en speedstream eller lignende fra TDC - så kan ikke rigtig se
forskellen. Jeg ved godt at CC's router ikke giver dig din "offentlige IP"
direkte, men du kan natte det hele videre til din linksys router, hvilket i
langt de fleste tilfælde vil være fint.
Men lige meget hvad skal der jo være noget der laver ATM-signalet om til
noget Ethernet.

/MD

Fra : Hans

Dato : 13-05-04 15:12

Morten Davidsen wrote:
> [...]
> linksys router, hvilket i langt de fleste tilfælde vil være fint.
> Men lige meget hvad skal der jo være noget der laver ATM-signalet om

Ja - Hvilket CC's standardrouter gør, når han kobler den imellem centralen
og Linksys'en. TDC's BB Pro er født Ethernet, så her skal Linksys routeren
bare sættes til ADSL-modemet.

Violá - To forbindelser med ethernet.

/ Hans

Fra : SoftMan Brian

Dato : 13-05-04 21:50

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
> og Linksys'en. TDC's BB Pro er født Ethernet, så her skal Linksys routeren

Jeg tror pointen er at de ikke giver en boks ekstra, da man med cc. ikke har
adsl modem, da det er indbygget i routeren, så den eneste foreskel på cc og
andre udbydere er om der står "modem" eller "router" på kassen før
linksysen.

Om BB Pro er født Ethernet, er jeg ikke sikker på, jeg mener at kunne huske
noget om at adsl modemet pakker ethernet pakkerne i ATM pakker (med dobbelt
overhead til følge).... nogen der husker bedre end mig (er noget tid siden
der er blevet snakket overhead på ADSL)

Fra : Hans

Dato : 13-05-04 21:53

SoftMan Brian wrote:
> [...]
> (med dobbelt overhead til følge).... nogen der husker bedre end mig
> (er noget tid siden der er blevet snakket overhead på ADSL)

Om det er ATM på den anden side af boksene kan være helt ligegyldigt, da
ydevnen stort set er ens på de to forbindelser. Jeg er da helt ligeglad med
om pakkerne er røde eller grønne på ydersiden af udstyret, bare den lovede
båndbredde er tilstede. Hverken CC eller TDC giver ved dørene når det gælder
båndbredde.

/ Hans

Fra : Lars Hessellund

Dato : 15-05-04 08:14

> [...]
dobbelt
> overhead til følge).... nogen der husker bedre end mig (er noget tid siden

Det er fuldstændigt rigtigt, og som der bliver sagt længere nede i tråden -
så vil BB Pro være det absolut stærkeste alternativ til to forbindelser, da
denne er meget stabil.

Mvh.

Lars

Fra : Kas.

Dato : 14-05-04 12:01

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Hans

Et billigere alternativ til Linksys er XC-DPG502 fra: www.xincom.com.

Kasper

Fra : Hans

Dato : 14-05-04 12:43

Kas. wrote:
> "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Hans
>
> Et billigere alternativ til Linksys er XC-DPG502 fra: www.xincom.com.

Det er ikke mig som søger en løsning med to udbydere, men rådet er da hermed
givet videre.

Hvis det er stabilitiet det handler om, ville jeg nok vælge en TDC BB Pro i
den båndbredde der var behov for, da jeg ikke har oplevet problemer de
steder hvor jeg ved de bruger denne abonnementsform. Der har været et par
gange på snart 4 år, hvor forbindelsen har været nede, men der har alle
andre også været berørt af fejlen, så det vil IMO være spild af penge at
satse på en alternativ udbyder.

Jeg brugte selv BB Pro dengang det hed Proaccess, men syntes det var for
ufleksibelt rent prismæssigt, så jeg har i dag valgt en billigere udbyder.
Jeg savner dog stabiliteten, da der ofte er stop og lange svartider, men man
får som bekendt lige hvad man betaler for.

/ Hans