Kære bruger
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-05-04 12:43

Jeg har fået en af TDCs mails om, at der er et problem med at
flytte deres digitale signatur. (Se evt http://tinyurl.com/3bad8)

Det slår mig som morsomt, at de indleder mailen med: "Kære bruger
af Digital Signatur" i stedet for at skrive mit navn. Jeg mener:
Netop de burde da have en Ret god(TM) idé om, hvem jeg er...

-A

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 13-05-04 13:29

On Thu, 13 May 2004 13:42:44 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> Digital Signatur" i stedet for at skrive mit navn. Jeg mener: Netop de
> burde da have en Ret god(TM) idé om, hvem jeg er...

Jeg synes det er interessant at de mener at problemet med deres digital
signatur er opstået fordi folk har flyttet dem forkert. Det er rimelig
skummelt at man i det hele taget kan flytte dem forkert. Hvis jeg ville
stjæle en anden signatur, så ville jeg nok vælge at flytte det forkert.

Jeg mener ikke de har løst problemet, og at de egentligt burde trække
deres digital signatur tilbage. Men det kan da godt være jeg har
misforstået problemstillingen.

--
Simon

Fra : Muldeberg

Dato : 13-05-04 16:05

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> [...]
> af Digital Signatur" i stedet for at skrive mit navn. Jeg mener:
> Netop de burde da have en Ret god(TM) idé om, hvem jeg er...

Hvad morsomt er der i det ?
Det er et standard brev der er sendt til flere tusinde af deres
kunder der har digital signatur.
Jeg kan godt forstå at TDC ikke orker at sidde og skrive så mange
enkelvis af breve bare for at alle kan få en mail med lige deres navn
på. Med et standard brev kan man nøjes med en mail og i deres mail
program vælge funktionen: Send til alle.
Det er meget normalt.
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-05-04 16:07

Muldeberg <nothing@heree.com> writes:

> Jeg kan godt forstå at TDC ikke orker at sidde og skrive så mange
> enkelvis af breve bare for at alle kan få en mail med lige deres navn
> på.

Nej, det ville nok tage et helt kvarter lige at lave noget der
automatisk kunne trække navne ud af en database og sætte ind i et
standardbrev.

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-05-04 22:39

In article <87lljw9xid.fsf@xyzzy.adsl.dk>, Peter Makholm wrote:
> Nej, det ville nok tage et helt kvarter lige at lave noget der
> automatisk kunne trække navne ud af en database og sætte ind i et
> standardbrev.

Forudsat en af brugerne ikke har navnet:

!rm -rf /

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-04 16:27

Muldeberg skrev:

>Det er et standard brev der er sendt til flere tusinde af deres
>kunder der har digital signatur.

Hvad står der på din selvangivelse som modtagerbetegnelse?

Hvad står der på din telefonregning?

--
Bertel

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-05-04 16:30

On 2004-05-13, Muldeberg <nothing@heree.com> wrote:

> [...]
> på. Med et standard brev kan man nøjes med en mail og i deres mail
> program vælge funktionen: Send til alle.

Ej, lad da være, nu har jeg kaffe i hele tastaturet.
Tror du TDC bruger et almindeligt mailprogram til udsendelse af den
slags beskeder?

--
Andreas Plesner Jacobsen | polygon:

Fra : Kent Friis

Dato : 13-05-04 16:44

Den Thu, 13 May 2004 10:04:50 -0500 skrev Muldeberg:
> [...]
> Jeg kan godt forstå at TDC ikke orker at sidde og skrive så mange
> enkelvis af breve bare for at alle kan få en mail med lige deres navn

Brevfletning har været opfundet lige så længe som jeg har haft computer
- det virkede både i Mini-Office og GeoWrite / GeoMerge på 64'eren.

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-05-04 19:44

On Thu, 13 May 2004 10:04:50 -0500, Muldeberg <nothing@heree.com>
wrote:

> Hvad morsomt er der i det ?

Jeg er ked af, hvis joken blev tabt på dig. Jeg tror ikke, den
bliver bedre af at blive forklaret.

> [...]
> Jeg kan godt forstå at TDC ikke orker at sidde og skrive så mange
> enkelvis af breve bare for at alle kan få en mail med lige deres navn

Det er 'besides the point', men: Du er godt klar over, at man kan
få computere til at lave den slags repetitive arbejde for en,
ikke?

-A