princippet i php
Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-05-04 11:34

Hej med jer!

Inden jeg nu kaster mig ud i det store projekt vil jeg lige sikre mig, at
jeg blot nogenlunde har en snert af fornemmelse af principperne i php.

Jeg ordner mit indhold i en MySQL. Det kunne være en tabel med
madopskrifter. Sådan en tabel vil så indeholde noget i retning af et ID, en
overskrift og en fremgangsmåde (og sikkert lidt til). Opskrifterne skal jeg
så rubricere på en eller anden måde - f.eks. et felt, der hedder kategori
hvor der enten står Fisk, Kød eller salat. Fint nok.

Jeg har så et link på hjemmesiden, hvor der står Fisk. Den linker så til en
side, men nogenlunde følgende php-indhold:

SELECT (en masse data om tabellen, password mv) WHERE Kategori=Fisk, Skriv
overskriften. Dette giver så en lang liste ned over skærmen, hvor
overskrifterne er listet f.eks. alfabetisk. Fint nok - så langt så godt. Men
listen af overskrifter skal jo være et link til hele fremgangsmåde mv.

Gør man det ved at indsætte ovenstående i noget der ligner:
skriv overskrift fra tabelposten]</a> hvor opskrift.php sådan set bare er en
kopi af min index.php ... eller hvad?

Altså - jeg har en masse information i en databas og så en lille håndfuld
skabeloner, der linkes til med det id, der ønskes vist.

Er det sådan cirka det grundlæggende princip?

ras

Fra : Troels Arvin

Dato : 13-05-04 11:50

On Thu, 13 May 2004 12:34:14 +0200, rasmus carlsen wrote:

> Altså - jeg har en masse information i en databas og så en lille
> håndfuld skabeloner, der linkes til med det id, der ønskes vist.
>
> Er det sådan cirka det grundlæggende princip?

Det er i hvertfald et ofte anvendt princip.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-05-04 12:18

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse

> Det er i hvertfald et ofte anvendt princip.

- hehe ... og således anvendeligt for en klovn som mig?

ras

Fra : Troels Arvin

Dato : 13-05-04 13:00

On Thu, 13 May 2004 13:17:44 +0200, rasmus carlsen wrote:

> - hehe ... og således anvendeligt for en klovn som mig?

Ja, mon dog ikke.

Der er skrevet mange tutorials og bøger om emnet.