Nyt hjem til en kat
Fra : Lene Hansen

Dato : 13-05-04 10:33

Hej.

Jeg har kendskab til en kat, som gerne ville have et nyt blivende hjem.
Katten er smidt ud hjemmefra, forstået på den måde at det ikke er
menneskerne der har smidt den ud, men de to andre katte i hjemmet vil ikke
acceptere den. At så jeg syntes menneskerne burde gøre mere for at hjælpe
katten er noget andet, men det gør de altså ikke. Katten får lov at gå og
passe sig selv og prøver derfor selv at finde et nyt hjem i nabolaget. Men
enten genner folk den væk, eller nogen har selv kat, som ikke vil acceptere
en fremmed kat. Jeg har rimelig ondt af den lille kat for det er klart den
er sulten og jeg kender også nogen der gerne ville give den mad (og hvor den
stjæler mad!) men deres egen kat er bange for den. Alternativet er nu at
naboer har snakket om at katten skal aflives og det er altså synd, men
egentlig mere synd som den går nu.
Så der skulle vel ikke være nogen, der lige stod og ville give den et godt
hjem. Den er vant til at være udekat på landet, så jeg tror den ville
mistrives som indekat i en lejlighed. Præcis hvor gammel katten er ved jeg
ikke, men det ser ud som om det er en ungkat, og den ser også ud til at den
er kastreret. Den er meget kælen og den er gammeldags gråstribet.
Kender I nogen, som måske er aftager og ville huse den lille kat? "Desværre"
befinder katten sig på Møn..........

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 13-05-04 12:23

> [...]
> er kastreret. Den er meget kælen og den er gammeldags gråstribet.
> Kender I nogen, som måske er aftager og ville huse den lille kat? "Desværre"

Hej Lene
Sikke noget skidt, den stakkels kat skal da ikke rakke rundt på den
måde. Jeg håber selvfølgelig der kan findes et permanent hjem til den
hurtigt, men lykkedes det ikke, kan vi godt tage den ind, indtil vi
finder et nyt hjem til den. Det forudsætter dog at den er neutraliseret,
da vi har fertile katte i huset. Vi bor på Lolland, og kan evt. afhente
katten i Nykøbing.

Med venlig hilsen
Dorthe Prip Lahrmann
http://www.vildkat.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 13-05-04 13:14

Hej.

Mange tak. Nu ser jeg om der er nogen der henvender sig og evt vil give den
et godt hjem. Og jeg skal få fundet ud af om den er kastreret, hvilket det
dog tyder på den er. Jeg vender tilbage når jeg ser hvad der sker.

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 13-05-04 19:05

> [...]
> et godt hjem. Og jeg skal få fundet ud af om den er kastreret, hvilket det
> dog tyder på den er. Jeg vender tilbage når jeg ser hvad der sker.

Hvis ikke alt det lykkes, så kan I måske aflevere den hos Inge's
Kattehjem eller Dyrenes Beskyttelse ?? Altså måske.

Med venlig hilsen
Helle
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 14-05-04 05:09

Jeg vil gøre hvad jeg kan for først at se om det kan lykkedes at finde den
et fast hjem, da det er en kat der er vant til at færdes frit. Det er lidt
synd at spærre den inde for længe, men hvis alternativet er aflivning, så må
det blive løsningen alligevel.

Til Dorthe vil jeg lige spørge: Er du privatperson med kattehold, eller har
du en pension eller hvad?

Hilsen
Lene

Fra : dpl

Dato : 14-05-04 07:24

Lene Hansen wrote:
> [...]
> det blive løsningen alligevel.
>
> Til Dorthe vil jeg lige spørge: Er du privatperson med kattehold, eller har

Hej Lene, ja det spørger vi også nogle gange os selv om *smil*.

Ud over vores egne 7 private kastrater, tager vi med mellemrum katte ind
til formidling, eller langtidpspension af venner og families katte.

Desuden har vi to avlskatte, en han og hun af racen sibirer, som netop i
disse dage øver sig heftigt på at lave små sibi-linger til os *smil*.

Vi er har en hjemmeside under evig opbygning her:
http://www.kishka.dk/dorthes/ , og desuden har jeg en hjemmeside
dedikeret til formidling af katte: http://www.vildkat.dk/

Hilsen Dorthe