Helt tosset med at spise græs !
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-04 07:43

Hej NG.

Min 4 års flat tæve er helt tosset med at spise græs, specielt det som lige
er slået.
Hun er godt nok lige blevet flask drægtig, men det var også inden.

Er der nogen som har en idé om hvorfor hun gør det ?
Hun fodres med Purina Proplan, så jeg regner ikke med at der er fordi hun
mangler nogle næringsstoffer.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : JSC

Dato : 13-05-04 09:16

> Hej NG.
>
> Min 4 års flat tæve er helt tosset med at spise græs, specielt det som
lige
> er slået.

Jeg har det tilsvarende "problem" med min 2 årig flat. Det er mest udtalt om
foråret, hvor der er meget frisk/saftig græs, han spiser dog ikke græs der
er slået, kun frisk fra stænglerne....

Det er lidt problematisk, da det øger risikoen for lungeorm, som de bl.a.
får via snegle i græsset. Nu har vi 2 gange inden for et halvt år været ramt
at lungeorm.....

/Jørgen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-04 09:18

"JSC" <JSC@nospam.dk> wrote in message

> [...]
om
> foråret, hvor der er meget frisk/saftig græs, han spiser dog ikke græs der

Hun spiser også det, men faktisk mest det nyslåede i totter.

> Det er lidt problematisk, da det øger risikoen for lungeorm, som de bl.a.
> får via snegle i græsset. Nu har vi 2 gange inden for et halvt år været
ramt
> at lungeorm.....

Det vidste jeg ikke de kunne få af det, det er da en ret alvorlig sygdom
ikke ?
Hvordan udarter det sig (hoste ?) ?

Fra : JSC

Dato : 13-05-04 09:42

> ramt
>
> Det vidste jeg ikke de kunne få af det, det er da en ret alvorlig sygdom
> ikke ?
> Hvordan udarter det sig (hoste ?) ?

Sporadisk hosten, med lidt opkastligende tendenser. Det minder meget om at
de har fået noget galt i halsen (f.eks. et græsstrå, stump godbid....).

1. gang hostede han 1-3. gange dagligt og det blev faktisk kun opdage fordi
min kone gik hjemme på barsel. Jeg oplevede det måske med 2-4 dages
mellemrum.

2. gang fangede vi det meget hurtigt, første gang han hostede umotiverede
startede vi med afføringsprøver og der var gevinst igen

I de mere fremskredne stadier bliver de trætte mm. men vi har været heldig
og opdage det tidligt....

/Jørgen