smbclient og kopier til widows share...
Fra : Esben Laursen

Dato : 13-05-04 00:56

Jeg sidder lige her og bøvler med et lille backup script der skal smide en
backup fra en Linux over på en windows 2000 server til backup..

Jeg har masser af gange gjort det den anden vej, med at hente filer fra en
windows, for at tage backup på linuxen.

Jeg har kikket i man filen og søgt på google for at finde ud af det, men
intet kan jeg finde.. Kan det virkelig passe at smbclient kun kan downloade
filer fra en share til tar og udpakke en tar fil tilbage til en share?

Det lyder helt utroligt... Det er nok fordi det er ved at være sent, så er
der ikke lige en venlig sjæl der kan give et pej.

Jeg ved godt man kan bruge smbmount, men jeg syntes ikke det burde være
nødvendig bare for at overføre én fil én gang i døgnet.....

Hygge

Esben

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 14-05-04 05:54

Onsdag den 12. maj 2004 19:55 Ytrede Esben Laursen sig om:

> Jeg ved godt man kan bruge smbmount, men jeg syntes ikke det burde være
> nødvendig bare for at overføre én fil én gang i døgnet.....

Hej
Hvad er der galt i at du i dit script først mounter med smbmount, dernæst
kopiere filen, og til sidst unmounter igen ?

Alternativt kører din Winserver måske en ftpserver?
--
/Sv-E
Fjern fjern ved direkte svar !!

Fra : Ole Hansen

Dato : 13-05-04 08:16

"Esben Laursen" <hyber@nospam.hyber.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg ved godt man kan bruge smbmount, men jeg syntes ikke det burde være
> nødvendig bare for at overføre én fil én gang i døgnet.....

Jeg bruger følgende:

$ echo "put /foo/bar/file file" | smbclient //server/name <pass> -U
<user>

Man-siden skriver, man kan bruge -c <kommando> men det kan jeg ikke få
til at virke?

--
Ole Hansen

Fra : Esben Laursen

Dato : 13-05-04 11:15

Ole Hansen wrote:

> Jeg bruger følgende:
>
> $ echo "put /foo/bar/file file" | smbclient //server/name <pass> -U
> <user>

Helt perfekt, det var lige den jeg manglede =)

> Man-siden skriver, man kan bruge -c <kommando> men det kan jeg ikke få
> til at virke?

heller ikke her..

Tak for hjælpen =)
--
Esben

Fra : Kent Friis

Dato : 13-05-04 16:42

Den 13 May 2004 09:15:45 +0200 skrev Ole Hansen:

> [...]
> <user>
>
> Man-siden skriver, man kan bruge -c <kommando> men det kan jeg ikke få

Det har virket fint når jeg har brugt den. Hvad gør du forkert?

Mvh
Kent

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-05-04 13:08

Fra : Kent Friis

Dato : 14-05-04 15:20

Den 14 May 2004 14:08:06 +0200 skrev Ole Hansen:

> Tjah.. Det er et godt spørgsmål.. Måske kan du fortælle mig det?
>
> $ smbclient //foo/bar <pass> -U user -c 'put /foo/bar bar'

Mystisk, samme syntax virker her - bare med mget i stedet for put (jeg
hentede nogen filer).

> Nåhja, det er smbclient 2.0.9 på en HP-UX 11i, skulle det gøre nogen
> forskel..

2.0.7 her, dog på en Linux, men jeg kan ikke mindes nogen problemer i
den retning, dengang vi brugte HP/UX.

Det eneste forslag jeg kan finde på er at prøve med \ i stedet for /,
men / virker umiddelbart fint her også.

Mvh
Kent