Egen router til tele2adsl - erfaringer?
Fra : ht

Dato : 12-05-04 20:48

Jeg prøver for tiden at få min søster og svogers hjem ind i nutiden,
bl.a. ved at sætte en router på deres tele2adsl forbindelse. Jeg kan
se af tele2adsl.dk at det er ok at sætte sin egen router på
forbindelsen. Hvad er erfaringen med det? Er det nogenlunde
straightforward? Jeg har en D-link 624 liggende, som jeg fint kan
ofre til formålet.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-05-04 20:54

On Wed, 12 May 2004 19:48:21 +0000 (UTC), ht <nntp@ohlsen.dk> wrote:

> [...]
>forbindelsen. Hvad er erfaringen med det? Er det nogenlunde
>straightforward? Jeg har en D-link 624 liggende, som jeg fint kan

Ja det er lige til at sætte til. Du skal bare lige releade Ip´en fra
den computer/(e) der bruger forbindelsen. Smække kablet i wan og sætte
routeren til DHCP.. og så skulle det køre. Har dog ikke rodet med
Dlink routere, med Li9nksys virker det fint. Men skulle da naturligvis
også virke på en hvilken som helst anden Ethernet router.

Fra : ht

Dato : 13-05-04 10:17

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> [...]
> ikke rodet med Dlink routere, med Li9nksys virker det fint. Men
> skulle da naturligvis også virke på en hvilken som helst anden

Fint! Tak for hjælpen (begge to).

Mvh

ht

Fra : Hans

Dato : 12-05-04 20:55

ht wrote:
> [...]
> forbindelsen. Hvad er erfaringen med det? Er det nogenlunde
> straightforward? Jeg har en D-link 624 liggende, som jeg fint kan

Det skal være en ethernet/ethernet router, og den skal sættes op til dhcp på
wan. Så kører det bare.

/ Hans

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 16-05-04 02:31

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message
> Det skal være en ethernet/ethernet router, og den skal sættes op til dhcp

> wan. Så kører det bare.
Jeg har en D-link 804V og jeg køre den uden dhcp, uden problemer har bare
selv sat ip'erne op manuelt i den, men nok nemmeste måde via dhcp, hvis man
ikke har så meget kendskab til opsætning samt ip'erne der skal stå de
forskellige steder.

Hygge

Dorthe