/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Webspeed udfald
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-04 19:00

Hej

Jeg har webspeed fra Oncable (TDC) og det meste af tiden kører det fint, men
af og til kan jeg ikke komme i forbindelse med serveren Nogle gange kan
det løses ved at resette modemmet (Motorola) eller ved at slukke og tænde
igen lidt efter. Men andre gange, fx i går, var det slet ikke muligt at
komme på.

Er der andre der oplever fejlen ? - og ligger den mon hos webspeed eller i
det modem jeg har?

På forhånd tak for jeres input!

Mvh. Martin



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.680 / Virus Database: 442 - Release Date: 09-05-2004



 
 
Ivan V. Klattrup (12-05-2004)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 12-05-04 20:26

"Martin" <webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40a2662d$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogle gange kan det løses ved at resette modemmet (Motorola) eller ved at
slukke og tænde
> igen lidt efter

Hvis du bruger LAN-tilslutningen så prøv at ændre egenskaberne for netkortet
til 10 Mb Half Duplex eller lignende

> Er der andre der oplever fejlen ? - og ligger den mon hos webspeed eller i
> det modem jeg har?

Jeg har selv haft den samme fejl, og det løste jeg på før skrevne måde

Der er en gruppe der er specielt beregnet til kabelmodem problemer ved TDC
den hedder tele.internet.kabelmodem

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk



Ukendt (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-04 19:21


"Martin" <webspeed.dk> wrote in message
news:40a2662d$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har webspeed fra Oncable (TDC) og det meste af tiden kører det fint,
men
> af og til kan jeg ikke komme i forbindelse med serveren Nogle gange
kan
> det løses ved at resette modemmet (Motorola) eller ved at slukke og tænde
> igen lidt efter. Men andre gange, fx i går, var det slet ikke muligt at
> komme på.
>
> Er der andre der oplever fejlen ? - og ligger den mon hos webspeed eller i
> det modem jeg har?
>

Det kan være hvis dit netkort er indbygget i bundkortet at det er sat til en
MAC-adresse der hedder f.eks. 000000000 el.lign.

Jeg havde det problem på et tidspunkt, og hver gang en anden med
onboard-netkort gik på smed vi hinanden af. Løs det ved at ændre
MAC-adressen til noget unikt.

Rune



TC (23-05-2004)
Kommentar
Fra : TC


Dato : 23-05-04 02:58


"Martin" <webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40a2662d$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har webspeed fra Oncable (TDC) og det meste af tiden kører det fint, men
> af og til kan jeg ikke komme i forbindelse med serveren Nogle gange kan
> det løses ved at resette modemmet (Motorola) eller ved at slukke og tænde
> igen lidt efter. Men andre gange, fx i går, var det slet ikke muligt at
> komme på.
>
> Er der andre der oplever fejlen ? - og ligger den mon hos webspeed eller i
> det modem jeg har?
>
> På forhånd tak for jeres input!
>
> Mvh. Martin

Havde det samme problem, i længere tid, men efter utallige tekniker besøg, viste
det sig at fejlen var en løs forbindelse i fordelerdåsen, hos min overbo, som
gav udfaldene.

Tommy



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste