Filer over 4GB over netværk
Fra : Preben

Dato : 12-05-04 18:38

Hej

Kan det virkelig passe at NFS ikke håndterer filer på mere end ca. 300MB
og at samba ikke kan lave søgninger i filer over 4GB? Det, kan så vidt
jeg husker, godt lade sig gøre at overføre filer på over 4GB over samba
sålænge man laver kontinuerte overførsler, men så snart man søger i
filer når man "end of file" når man er nået den filstørrelse!

Hvordan fikser man den? Og i givet fald, hvilket netværks-filsystem skal
man bruge for at opnå support for store filer?

Mvh / Preben Holm

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-04 18:44

Preben <64bitNOSPAM@mailme.dk> writes:

> Kan det virkelig passe at NFS ikke håndterer filer på mere end ca.
> 300MB og at samba ikke kan lave søgninger i filer over 4GB?

Jeg ved ikke noget om SMB, men jeg tilgår ofte filer på 3-4 GB via
NFS, så der burde ikke være problemer i den retning. For mit
vedkommende ligger filerne på en Solaris 8 maskine, og tilgås uden
problemer fra både Solaris- og Linux-maskiner.

--
Jacob - www.bunk.cc
Money is the root of all evil, and man needs roots.

Fra : Preben

Dato : 12-05-04 20:43

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> vedkommende ligger filerne på en Solaris 8 maskine, og tilgås uden
> problemer fra både Solaris- og Linux-maskiner.

Hmm. det virker mærkeligt så!

Hvilken NFS-version bruger du?

Mvh / Preben Holm

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-04 21:56

Preben <64bitNOSPAM@mailme.dk> writes:

> Hvilken NFS-version bruger du?

En god blanding af version 2 og version 3. Det er lidt forskelligt alt
efter hvilken maskine jeg tilgår mine filer fra.

--
Jacob - www.bunk.cc
Lead me not into temptation... I can find it myself.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-04 22:00

On Wed, 12 May 2004 22:55:37 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> En god blanding af version 2 og version 3. Det er lidt forskelligt alt
> efter hvilken maskine jeg tilgår mine filer fra.
Mon ikke det er serverens version, der er den vigtigste faktor?
se:
http://www.netsys.com/sunmgr/1998-09/msg00101.html
Løsning:
http://www.gelato.unsw.edu.au/~peterc/lfs.html
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://keys.se.linux.org:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
http://keys.se.linux.org:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
Beware of low-flying butterflies.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-04 22:36

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Mon ikke det er serverens version, der er den vigtigste faktor?

Det ved jeg desværre ikke så meget om. "Min" NFS-server er bare den
der som standard følger med Solaris 8 til SPARC. Jeg har lige testet
lidt.

Jeg kan fint læse en tekstfil på 3,9 GB jeg har liggende. Både fra en
anden Solaris-maskine og fra en Linux-maskine med en 2.6.3-kerne og
NFS version 3.

Nu prøvede jeg også fra en Linux-maskine med en 2.4.19-kerne og
NFS-version 3. Den kunne ikke læse ovenstående fil, men siger
"Value too large for defined data type" når jeg prøver at bruge 'less'
til at læse den.

--
Jacob - www.bunk.cc
Connection reset by some moron with a backhoe

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-05-04 22:39

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
>NFS-version 3. Den kunne ikke læse ovenstående fil, men siger
>"Value too large for defined data type" når jeg prøver at bruge 'less'

Din less er compilet som et 32bit-program?

Mvh.
   Klaus.

Fra : N/A

Dato : 12-05-04 22:39

Fra : N/A

Dato : 12-05-04 22:39

Fra : N/A

Dato : 12-05-04 22:39

Fra : N/A

Dato : 12-05-04 22:39

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-04 23:42

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Din less er compilet som et 32bit-program?

Godt gættet

'more' kunne klare den, så det er ikke NFS der driller her heller.
Lige den maskine er vist i øvrigt en Mandrake Linux 9.1.

--
Jacob - www.bunk.cc
They're only trying to make me LOOK paranoid!