Iindskydning af jagtriffel
Fra : Lykke

Dato : 12-05-04 16:33

Lige for at gøre historien færdig vedrørende indskydning i grusgrav

http://www.jaegerforbundet.dk/384/39/1/1271?SESSION=aa8e90e136c6906b83275f3d8a0114b1

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Peter Weis

Dato : 12-05-04 20:11

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in

> http://www.jaegerforbundet.dk/384/39/1/1271?SESSION=aa8e90e136c6906
> b83275f3d8a0114b1

Tilsyneladende er det ikke ulovligt at indskyde i den private grusgrav.
Men det er ulovligt at afgive skud der bringer andres sikkerhed i fare.

mvh
Peter

Fra : Lykke

Dato : 13-05-04 07:30

Hej Peter som i en tidligere tråd gik spørgsmålet på om det var tilladt at
indskyde i en grusgrav. Dertil svarede jeg ja, men forsikringen mangler da
dette ikke er jagt.
Var indskydningen foregået i jægerforbundet regi, ville der være en
forsikring der dækkede for de skader der forvoldes.
Havde skydningen eksempelt været i Aalborg og omegns jagtforening, ville
skytten ikke kunne lave dette nummer på den skydebane vi har til rådighed
over, på grund af blændere for hver 50 meter.
Skulle uheldet alligevel være ude når sikkerheden er overholdt vil det blive
lejeren af skydebanen der vil blive draget til ansvar og dernæst
jægerforbundet.
Er der ikke nogen der kan klandres for uheldet vil jægerforbundet forsikring
træde i kraft, men er det sløseri fra jagtforeningen er det foreningen der
bagefter må til lommerne.
For nogle år siden var der en militær mand der skød med automatvåben på en
afstand af 300 meter og de første 100m på den pågældende bane er der ikke
blender. Skuddene ramte ned mellem nogle folk der trænede hunde.
Her var det ikke militæret der havde gjort en fejl, men den pågældende
instruktør der ikke havde skudt efter banens instruks.
Var der sket skader ville militæret været blevet dømt og kunne så gøre
regres mod den skyldige skydeinstruktør.

Med venlig hilsen
Poul