Problemer med EOF
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 12-05-04 14:08

Hej NG!

Jeg har et lille problem med afviklingen af et asp-script!

Følgende kode sidder inde i mit asp-dokuments BODY-tag:
<snip>
<%    strSQL = "Select * From mindb Where katagori ='projekt1'
Order by dato Desc"
                      Set rs = Conn.Execute(strSQL)

                     If rs.EOF OR rs.BOF Then
                     Response.Write
"<span class='smalltxt'>Der er ingen referencer uploadet på
nuværende tidspunkt!"

else

Do
%>
</snip>

Koden virker som sådan meget fint...problemet opstår når der
ingen poster er i db'en, her bliver "Response.Write"-delen
afviklet fint..men i selve dokumentet kommer der ingen slut
body-tag eller slut-html-tag!

Kan man undgå dette?...er løsningen af skrive de manglende tags i
"Response.Write" delen? eller findes der en anden måde?

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Voller

Dato : 12-05-04 14:20

"Jimmy Snedker" <jsnedker@hotmail.com> skrev i
> Koden virker som sådan meget fint...problemet opstår når der
> ingen poster er i db'en, her bliver "Response.Write"-delen
> afviklet fint..men i selve dokumentet kommer der ingen slut
> body-tag eller slut-html-tag!

Det lyder som om din "End If" linie er placeret forkert. Denne skal placeres
umiddelbart før du afslutter dit dokument med </body> og </html>. Eksempel:

<!-- Doctype ... -->
<head>
<title>Min side</title>
<!-- Charset -->
</head>
<%
' Indledende kode. Forbindelse til DB etc.
If objRS.EOF Then
ResponseWrite("Ikke fundet")
Else
While NOT objRS.EOF
%>
<!-- Udskriv dit indhold fra databasen her -->
<%
objRS.MoveNext
Wend
End If
'Afsluttende kode. Luk dine objekter etc.
%>

Så er du i hvert fald sikker på </body> og </html> bliver udskrevet, uanset
om der blev fundet nogle poster i databasen eller ej.

Mvh. Thomas.

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 12-05-04 14:57

Hej Thomas!

> Det lyder som om din "End If" linie er placeret forkert.

Korrekt! Det virker nu...mange tak for hjælpen!

Mvh