[newbie] Hvordan opdaterer man Mandrake 10~
Fra : Jakob

Dato : 12-05-04 10:41

Hejsa..

Jeg har lige installeret Mandrake 10.0 Community på en maskine,
for at prøve at arbejde med Linux, som jeg ingen erfaringer har
med.. Lige nu synes jeg selvf. det hele er snotforvirrende og alt
mulig andet, men mon ikke det bliver bedre efterhånden... Når jeg
lige har installeret Windows så plejer jeg som det første at
vælge WindowsUpdate for at blive opdateret med nye patches m.v.
Jeg kan ikke finde en tilsvarende funktion i Mandrake? Er der
nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør?

/Jakob

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-05-04 11:56

Jakob wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke finde en tilsvarende funktion i Mandrake? Er der
> nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør?

Mit forslag er du starter med at opdatere din Community til Offical.
Det gør du ved at tilføje et Offical mirror til urpmi:
som root:

urpmi.addmedia
ftp://ftp.nluug.nl/mirror/os/Linux/distr/Mandrake/official/10.0/i586/Mandrake/RPMS
with ../base/hdlist.cz
(på en linie)

Derefter hopper du ind i mandrake control center og software
management. Under install software beder du den sortere efter update
avalability og installere ALT.

Når den er færdig er du opdateret så langt som Officaludgaven.

Derefter er det nok en god ide at genstarte X (eller hele maskinen)

Nu skal du ind i software manager igen, og tryk på updates, så kan du
vælge et update mirror og hente updateringer løbende.

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 12-05-04 13:53

Den Wed, 12 May 2004 11:41:18 +0200. skrev Jakob:

> [...]
> Jeg kan ikke finde en tilsvarende funktion i Mandrake? Er der
> nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør?

Je det er en klog ting at opdatere systemet med det samme.
der er en beskrivelse af dette på http://klid.dk/sw/mdk100

Hilsen
keld