Trådløst netværk
Fra : J. Andersen

Dato : 11-05-04 21:17

Hej
Jeg har et problem med mit trådløse netværk.
Min nabo´s trådløse netværk kommer og overstyrt!! min forbindelse.

Er der ikke en måde jeg kan ude lukke andre netværk end mit eget, jeg har
prøvet og lave kryptering (forkert) på min naboe´s forbindelse, da jeg
regnede med det kunne holde den tilbage.
Det lykkedes heller ikke den kommer gang på gang til og stå som primary.
Jeg køre xp pro

VH Jacob

Fra : Lars

Dato : 11-05-04 21:51

..
"J. Andersen" <japjapjap@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regnede med det kunne holde den tilbage.
> Det lykkedes heller ikke den kommer gang på gang til og stå som primary.

Hvilket udstyr er der tale om?, de fleste wireless routere kan sættes op med
mac adresse filter, således at kun de specificerede mac adresser kan
connecte til routeren, måske det er løsningen. Man bør altid bruge alle
filtre og krybtering for at undgå andre kobler ind, hvad med SSID skiftet
bort fra standard yderligere bør SSID broad cast være disabled , der er også
mulighed for at skifte channal.
--
Venlig hilsen
Lars

Fra : J. Andersen

Dato : 11-05-04 22:52

Det udstyr der er tale om er BenQ, men det mener jeg ikke har noget at sige
denne gang. Da det er et klient problem.
Naboen har jeg ikke fundet !!

Fra : Lars

Dato : 11-05-04 23:09

..
> [...]
sige
> denne gang. Da det er et klient problem.

Nå da din nabo har nåk bare plugget grejet til og kører med alt i default,
det er ikke godt, men det gør mange.
Du må sikre dit eget grej det kan du gøre ved at justere på settings i såvel
router som klient.
Set SSID til et nyt navn
Skift evt kanal på både router og klient
Tving klienten til kun at forbinde til det nye SSID
Disable SSID broardcast på router
Lav mac adresse filtrering på wifi routeren så kun dine computere kan logge
på wireless