Hjælp ønskes: Adgang gennem min D Link DI-~
Fra : Allan Madsen

Dato : 11-05-04 17:56

Hej

Jeg har en Linux server kørende hjemme Har ip add. 192.168.0.8
Så har jeg en D-Link DI514 Router som via wan er forbundet til internet.
Jeg har en fast ip adresse hos tdc.
via min arbejds pc, som er forbundet på Lan siden (Som serveren også er)
I Routeren har jeg sagt at min internet adresse skal tilade tcp adgang til
192.168.0.8
Jeg kan se min Server via filhåndtering (server kører samba)

Men når jeg via min browser prøver at få fat i min server på 192.168.0.8
siger den bare at den ikke kan at den ikke kan finde serveren????

Prøver jeg vi mit IP nr fra tdc får jeg bare fat i Routerens opsætning.

Det er som om at routeren ikke lader IP adresse fra TDC gå til min
webserver.

er der nogle der har en god ide til hvad jeg skal checke.

IP adressen fra TDC er ikke sat op på web serveren kun den lokale IP add.
(192.168.0.8) er sat op på serveren.

Håber nogle kan hjælpe.

MVH
Allan Madsen
alm7100@mail.dk

--
Med Venlig Hilsen
Allan Madsen

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 12-05-04 12:02

> [...]
>
> Prøver jeg vi mit IP nr fra tdc får jeg bare fat i Routerens opsætning.
>
> Det er som om at routeren ikke lader IP adresse fra TDC gå til min

Uhhh det er jo et stykke tid siden jeg har rodet med det men jeg menere du
skal sætte DMZ til den IP din server har på netværket...

Hvis du kører med DHCP server skal du sætte den IP adresse du har på servern
på statisk...

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk