Knirkende trægulv,
Fra : Anders Strandlv Elkj~

Dato : 11-05-04 17:25

Vi har lige fuldklæbet et massivt asketræs plankegulv på 155mm x 22mm
på et betondæk med gulvvarme. Gulvet er fuldklæbet med Casco parketlim.

Gulvet er ikke hverken slebet eller oliebehandlet endnu.

Kravet til betondækkets rethed er ret højt og vi er da også endt med et
areal på 1mx30cm i det ene hjørne hvor en bakkedal i det underliggende
beton er så betydelig at gulvbrædderne giver sig nok til at knirke på det
sted.

Vi mener at have hørt at man kan sprøjte enten epoxy eller et andet
materiale ned under brædtet igennem 2-3mm huller man borer i træet
for at understøtte brædderne på stedet med problemer.

Er der nogen der har hørt om det her eller en lignende procedure for at
understøtte gulvet.

Vi er ikke interesserede i at skrue gulvet fast med skruer af frygt for
at bore hul i gulvvarmeslangerne i beton-dækket.

På forhånd tak.

Fra : lover

Dato : 13-05-04 08:02

"Anders Strandlv Elkjr" <strandloev@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi er ikke interesserede i at skrue gulvet fast med skruer af frygt for
> at bore hul i gulvvarmeslangerne i beton-dækket.

Hejsa

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget,men sidste år fik vi lagt 14mm
ask hvidolieret,og fik samtidig rettet gulvet en del op,men deet var ikke
let pga. højden så der er mange lunker.
Da det var lagt knirkede det helt vildt og det var fuld limet,men efter ca.
8-14 dage var det forbi.

Hilsen Jens