Dell kabinet og ASUS bundkort?
Fra : Bjørn Graabek

Dato : 11-05-04 15:36

Jeg har et kabinet fra en ældre Dell PC, som jeg havde tænkt mig at hive
indmaden ud af (bortset fra strømforsyningen). Er der nogen der ved om den
tænd-sluk anordning der sidder i Dell kabinetter kan bruges med eksempelvis
et ASUS P4P800 bundkort. Eller, hvordan får man bundkortet til at
tænde/slukke?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-05-04 15:50

Bjørn Graabek wrote:

> [...]
> tænd-sluk anordning der sidder i Dell kabinetter kan bruges med eksempelvis
> et ASUS P4P800 bundkort. Eller, hvordan får man bundkortet til at

Du kan bare lave din egen hjemmelavede tænd/sluk knap, hvis den i
kabinettet ikke passer til.
En tænd/sluk knap fungerer simpelthen bare ved at der sker en kortslutning.

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-05-04 15:50

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 17:29

Bjørn Graabek wrote:
> [...]
> tænd-sluk anordning der sidder i Dell kabinetter kan bruges med eksempelvis

Hvis det er et AT-kabinet, så kan det ikke lade sig gøre.

Fra : Bjørn Graabek

Dato : 11-05-04 18:22

Så gammelt er kabinettet heller ikke, der sidder på nuværende tidspunkt et
ATX bundkort i...

Fra : Hans

Dato : 11-05-04 22:27

Bjørn Graabek wrote:
> [...]
> ved om den tænd-sluk anordning der sidder i Dell kabinetter kan
> bruges med eksempelvis et ASUS P4P800 bundkort. Eller, hvordan får

Det kan ikke bruges med mindre du skifter strømforsyningen, da du kommer til
at mangle det 4-polede strømstik til Cpu'en.

/ Hans

Fra : Leony

Dato : 12-05-04 08:33

In news:40a14517$0$3056$14726298@news.sunsite.dk,
Hans typed:

> Det kan ikke bruges med mindre du skifter strømforsyningen, da du
> kommer til at mangle det 4-polede strømstik til Cpu'en.

Nogle bundkort kan godt køre uden P4 stikket tilsluttet.

Hvis det ikke virker, så koster en adapter 35,-
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CAES901&Fane=
Det er lidt billigere end at købe en ny PSU.

Det er dog nødvendigt, at købe en en ny strømforsyning hvis den gamle er
for svag.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/