problem? ved opstart
Fra : Kaptajnen

Dato : 11-05-04 14:29

Ved opstart af computer kan jeg gå normalt ind i windows og alt fungere, men
har undret mig over noget...

der hvor man ser at rammene hurtig bliver talt op

efter det lidt længere nede står der følgende

Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed

hvad kan jeg gøre for at rette dette????

mvh

U.W

Fra : Gunnar Christensen

Dato : 11-05-04 14:52

Det skulle vel aldrig være en Aopen bundkort du kører med? Jeg har haft
den samme problem med mit bundkort AK77-333, men fandt en biosopdatering
der netop rettede denne fejl

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-05-04 14:58

On 2004-05-11, Kaptajnen <mbx02414@nrdc.dk> wrote:
> [...]
>
> efter det lidt længere nede står der følgende
>
> Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed
>
> hvad kan jeg gøre for at rette dette????

Installere et 80 leders kabel til dit cdromdrev.

Thomas

Fra : Leony

Dato : 12-05-04 08:36

In news:slrnca1mue.mph.zensonic@www.zensonic.dk,
Thomas S. Iversen typed:

> Installere et 80 leders kabel til dit cdromdrev.

Eller harddisk.

Setup kunne sagtens være:
Pri Mas = HDD1
Pri Sla = Brænder
Sec Mas = HHD2

Under alle omstændigheder så klages der over et manglende 80 pins ATA
kabel på sekundær IDE kanal.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-05-04 08:40

On 2004-05-12, Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:
> In news:slrnca1mue.mph.zensonic@www.zensonic.dk,
> Thomas S. Iversen typed:

> Eller harddisk.

Ahh ja. Du har helt ret
(formoder bare pr. default at cdrom sidder på sekundær kanal, det ville jeg
selv gøre

> Under alle omstændigheder så klages der over et manglende 80 pins ATA
> kabel på sekundær IDE kanal.

Ja så meget er vi enige om

Thomas

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 12-05-04 16:50

Min computer har samme melding, men jeg fortåtr ikke problemet, for den
kører egentlig ganske godt. Hvad er polymikken med fejlen. ?

Hr. Pedersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-05-04 17:57

On 2004-05-12, Hr. Pedersen <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote:
> Min computer har samme melding, men jeg fortåtr ikke problemet, for den
> kører egentlig ganske godt. Hvad er polymikken med fejlen. ?

Problemet er, at du kan få CRC fejl til IDE enheden, idet både controller og
IDE enhed snakker hurtigere sammen end kablet er beregnet til. Og nej, det
er ikke bare noget teoretisk snak. Det kan ske meget nemt!

Jeg skal i hvertfald ikke sende data ned til en disk hvor der er mulighed
for CRC fejl!! Det kan der komme alt muligt grumt ud af (læs: smadret
filsystem)

Thomas