Link til anden hjemmeside, hvordan?
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-05-04 13:45

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig hvordan jeg linker til
en anden hjemmeside fra min?

Jeg kunne godt tænke mig bl.a at linke fra min hjemmeside til Dansk/Svensk
gårdhunde klub, men det vil ikke rigtig lykkes for mig. Desuden vil jeg bare
ha' man skal klikke på et billed evt. med en lille tekst, hvorefter man så
står på D/S gårdhundeklubbens hjemmeside.

Hvad gør jeg

På forhånd tak

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Gevaldi

Dato : 11-05-04 16:36

Bolette Nielsen skriblede:
> [...]
> Desuden vil jeg bare ha' man skal klikke på et billed evt. med en
> lille tekst, hvorefter man så står på D/S gårdhundeklubbens

Indsæt dit billede og højreklik så på det.
Du kommer nu til egenskaber for billedet
og der indsætter du så hyperlinket til den
pågældende side.

--
/Gevaldi

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-05-04 16:44

Det er yderst enkelt: skriv f.eks. teksten gårdhundeklub - markér teksten,
peg på den med musen, i genvejsmenuens nederste felt kommer "hyperlink" -
det klikker du på - du får nu en boks frem, hvor du under "adresse" kan
skrive http-adressen - hvis siden fx ligger på hjemmesiden www.svenskhund.se
skriver du blot den ind i adressefeltet, og vupti, så har du dit link.

Hvis du vil benytte et billede, så er det lige så nemt -du indsætter
simpelthen billedet og benytter samme fremgangsmåde som ovenstående:
markerer billedet, højreklikker på det, klikker på hyperlink og indsætter
adressen som før - husk at gemme siden på din udbyders server.

En anden gang, henvis til din hjemmeside, så man lettere kan se, hvad det er
du mener og måske bere kan hjælpe dig.

--
ahw

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-05-04 20:00

Hej alle sammen

"Arne H. Wilstrup" <nn@nogen.dk> skrev i en meddelelse

Tusinde tak for jeres svar.

> En anden gang, henvis til din hjemmeside, så man lettere kan se, hvad det
er
> du mener og måske bere kan hjælpe dig.

Jamen min hjemmeside er endnu ikke på nettet, kun inde i mit frontpage
program

Nu har jeg fundet ud af hvordan jeg gør, men når jeg så prøvet om det
virker, kommer der en box på skærmen, hvor der står: opret forbindelse til
www. bl.a bl.a ( altså adressen på den anden hjemmeside ), så står der
brugernavn og adgangskode. hvad er nu det?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-05-04 17:07

Kig på http://www.solroed-gym.dk/it/frontpage.htm
--
Knud

Fra : Anders Petersson

Dato : 12-05-04 08:22

Bolette Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> ha' man skal klikke på et billed evt. med en lille tekst, hvorefter man så
> står på D/S gårdhundeklubbens hjemmeside.

Hej Bolette,

Et ekstra lille tip. Hvis du efter at have lavet linket klikker på
distinationsramme, har du nogle valgmuligheder for, hvordan den nye side
vises. Hvis du fx klikker på nyt vindue, vil siden vise sig ovenpå din side,
så at brugeren hurtigt kan klikke sig væk fra den. Mange glemmer at bruge
tilbageknappen, hvorved de ofte i forvirring klikker sig helt ud af
browseren.

M.v.h.

Anders Petersson
> Mange hilsner fra