checke om to data findes i databasen
Fra : Falcon

Dato : 11-05-04 12:57

Hejsa

Jeg er ved at lave en asp-site der sammen med en database skal
holde styr på vores pc'er - Hver pc'er har sit eget unikke nummer
og netName

I fil-1 indskrives de forskellige data i tekstfelter
Fil-2 skal så indlæse data i databasen, men samtidig skal den
checke om det indtastede nummer og netName allerede findes i
db'en

jeg bruger flg:

' Check om det valgte nummer og netværks navn er brugt.
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
server.MapPath("../database/edb.mdb")
SQL = "SELECT * FROM pc WHERE nummer = " & Request.Form("nummer")
&" or netName='"& request.form("netName") &"'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

If not rs.eof Then
Response.Write "Nummeret <b>" & Request.Form("nummer") & "</b>
eller netværks navnet <b>" & request.form("netName") & "</b> er
brugt."

Response.End
else
'
end if

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Virkrer også udemærket:

men jeg vil gerne have det delt op så jeg kan undersøge om det er
nummeret ellet netName der allerede er brugt

Altså
Nummeret er brugt
eller
Netnavnet er brugt

-/ Falcon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : F Funky Jensen

Dato : 12-05-04 17:23

"Falcon"

> [...]
> SQL = "SELECT * FROM pc WHERE nummer = " & Request.Form("nummer")
> &" or netName='"& request.form("netName") &"'"

strSQL1 = "Select * From Tabel Where Nummer = " & Request.Form("nummer") &
";"
strSQL2 = "Select * From Tabel Where netname = '" & Request.Form("netname")
& "';"

Set rs = Conn.Execute(strSQL1)
If rs.bof and rs.eof then
NummerEksisterer = False
else
NummerEksisterer = True
end if
rs.close

Set rs = Conn.Execute(strSQL2)
If rs.bof and rs.eof then
netNameEksisterer = False
else
netNameEksisterer = True
end if
rs.close

> men jeg vil gerne have det delt op så jeg kan undersøge om det er
> nummeret ellet netName der allerede er brugt

Du har nu to variabler som fortæller dig det du vil vide.

Tom F Jensen
FFSoft