Jeg SVEDER !!
Fra : Michael-7500

Dato : 11-05-04 12:52

Siden jeg fødte vores første barn for godt 2 år siden, har jeg døjet med at
svede. Ikke så overvoldsomt at jeg ikke er til at være i nærheden af
lugtmæssigt, men alligevel. Jeg HADER i forvejen at svede - er derfor
absolut heller ikke f.eks. idrætsudøver !! Jeg har lagt mærke til at det
bliver lidt værre hvis jeg lige er lidt stresset og har travlt.

Det irriterende er at det hænger i mine t-shirts og jeg kan ikke få lugten
vasket væk, så egentlig kan jeg bare smide to store stakke t-shirst ud. Jeg
er begyndt at drikke urtete med salvie, fordi jeg har læst at det kunne
virke - er der nogen der har gode erfaringer med det?

Jeg bruger antiperspirant creme fra Lancôme hver dag, som skulle forhindre
svedlugt. Ovenpå bruger jeg Nivea roll-on (kan naturligvis ikke bruge
deodorant-spray). Det nytter ikke at jeg tager tøj på umiddelbart efter et
varmt bad - og slet ikke her om sommeren - for jeg er nødt til lige at svede
lidt af inden. Og alligevel når jeg er ved at være så færdig med at soignere
mig at jeg kun mangler brun-creme, så sveder jeg allerede vildt i panden
igen.

Det er møj-irriterende, især fordi jeg ikke har døjet med dette før jeg fik
børn - og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at få det væk. Og som sagt -
jeg HADER at svede - det er da skønnere at dufte af deo, parfume, bodylotion
m.m. ....

Hvem har et godt råd?

Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges på: www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 17:47

Læg dit tøj i blød i Rodalon opløsning i en time, det tager lugten. Det er
ret uskadeligt og holder længe...

Jeg har en ventilator stående parat de fleste steder jeg sidder, det kan
køle en ned og holder et stykke tid bagefter. Tænk bare på hvor varmt det
bliver til sommer ;)

Fra : John Sahl

Dato : 15-05-04 13:09

Michael-7500 wrote:
> Hvem har et godt råd?

Perspirex fra Apoteket, virker forrygende..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Anne

Dato : 16-05-04 10:59

snip
> [...]
> absolut heller ikke f.eks. idrætsudøver !! Jeg har lagt mærke til at det
> bliver lidt værre hvis jeg lige er lidt stresset og har travlt.

Jeg ville opsøge min læge. Så voldsom ændring i dit "svedemønster"
efter en fødsel får mig til at tænke på en ændring i dit stofskifte.
Et forhøjet stofskifte vil (blandt andet) være kendetegnet ved voldsom
svedtendens.

Athene

Fra : Littleboy

Dato : 01-06-04 13:51

Hej Ann-Lise

Jeg tror slet ikke på anti-svede produkter og derfor tror jeg ikke det vil
hjælpe dig. I generelt kan jeg ikke forstår hvorfor folk tror på disse
produkter udover rensende / helende funktioner deres egne krop. Men ok.. det
er en anden diskussion ;)

Jeg tænker på 2 ting:

- måske kan du ikke lide motion eller indræt aktiviteter, men det hjælper
meget!! hvis du udarbejder dit krop 1 eller 2 gange om ugen. Nu ved jeg ikke
hvordan din kondition er, men folk med dårlig kondition har det svært med
det mindste kropsanstrenging, og vil svede meget pga det.

Måske kan du lide motion lidt for lidt?

Tip: det kan fx være dejligt at gå ud og svøm en eller to time om ugen. I
denne fæld, hvis du kommer til at svede, så vil du ikke mærke meget af det
;) men du får din motion.

- en anden ting der kan hjælpe meget! er at afslutte din bad med kold vand.
Ikke iskold, men alligevel så kold du kan tage det, bare så din hud få et
lille "shock" ud af det. Ved siden at det er meget sund mht til din
blødsomløb (?), skulle det hjælpe en hel del mod sved.

Undskyld for mit Dansk!

Mvh

Jeroen