Problem med bundkort
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-05-04 10:14

Hej.

Jeg har et gammelt MVP5 bundkort, som jeg bruger til en lille
hjemme-server.
Problemet med bundkortet, er at når jeg sætter en harddisk til det via
et fladkabel, så lyser harddisken kun(ja, den har en LED i bunden), den
tænder ikke rigtig. Når jeg tager fladkabelet fra harddisken og kun
lader strømkabel være i, så tænder den fint og larmer som den skal.
Jeg har prøvet med en anden PSU, men fik samme resultat.

Hilsen Thomas.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-05-04 11:12

On 2004-05-11, Thomas Nielsen <thomas@papbox.dk> wrote:
> Jeg har et gammelt MVP5 bundkort, som jeg bruger til en lille
> hjemme-server.

Har du prøvet at vende kablet?

Thomas

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-05-04 15:36

Thomas S. Iversen wrote:

> Har du prøvet at vende kablet?
>
> Thomas

Ja jeg har prøvet at vende det, og harddisken fejler intet, og er på 2GB.
Det skal også lige nævnes at CPU køleren på bundkortet heller ikke vil
kører rundt, og ALLE kabler sidder rigtig i, det har intet med det at gøre.
Jeg har også prøvet alle IDE portene på bundkortet med fladkablet, men
det virker ikke.

Hilsen Thomas.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 17:28

Thomas Nielsen wrote:

> [...]
> Jeg har også prøvet alle IDE portene på bundkortet med fladkablet, men

Check om der er faldet en lille skrue om bagved bundkortet, så den
sidder og kortslutter noget, det skete for mig engang..

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-05-04 19:32

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Check om der er faldet en lille skrue om bagved bundkortet, så den
> sidder og kortslutter noget, det skete for mig engang..
Jeg har taget boardet ud og lagt det på en anti statisk pose fordi det
ikke virkede i kabinettet.
Men ja, en af skruerne var røget ud, så det kan nok være det...
så må jeg nok investere i et nyt et, så..

Tak for hjælpen.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-05-04 19:37

On 2004-05-11, Thomas Nielsen <thomas@papbox.dk> wrote:
> Jeg har taget boardet ud og lagt det på en anti statisk pose fordi det
> ikke virkede i kabinettet.

En dårlig ide: antistatiske poser er (svagt) ledende på ydersiden!
:-/

Mvh Thomas

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-05-04 19:55

Thomas S. Iversen wrote:

> En dårlig ide: antistatiske poser er (svagt) ledende på ydersiden!
> :-/
>
> Mvh Thomas

Hmm, ok. Vidste jeg ikke.
Men jeg får samme virkning som i kabinettet.
uden fladkabel og kun strøm til, tænder harddisken fint. Med fladkabel
fra bundkortet til harddisken, der lyser den kun.. øv, men tænder ikke
rigtig.
CPU køleren kører slet ikke. (Alt er sat 100% rigtig i.)
Men tak for dit svar.

Hilsen Thomas.

Fra : Leony

Dato : 11-05-04 11:43

In news:40a09948$0$434$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Thomas Nielsen typed:

> [...]
> kun lader strømkabel være i, så tænder den fint og larmer som den
> skal. Jeg har prøvet med en anden PSU, men fik samme resultat.

Hvor stor (GB) er harddisken?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/