Connecte lokalt til database
Fra : msc

Dato : 11-05-04 07:55

Jeg sidder på en Mac med OS X 10.3.3 installeret. Jeg har installeret
PHP og MySQL og tilgår MySQL'en vha af terminalen.

Jeg vil gerne arbejde lokalt på min maskine så jeg kan tjekke min side
uden at uploade til min FTP.

Jeg prøver at connecte til min database med dbhost: localhost, user:
root og password: ****** ,men jeg får denne fejlmeddelelse:

"Kunne ikke oprette forbindelse: Client does not support authentication
protocol requested by server; consider upgrading MySQL client"

Jeg kan sagtens redigere osv i min database i Terminalen, så MySQL er
installeret korrekt.

Hvad er der galt?

Hvis i vil se PHP'en kan jeg sagtens poste den.

/martin