<locale.h>
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-04 06:55

Hej alle

Hvor kan man læse om brugen af <locale.h>? K&R fortæller bare at
den kan inkluderes, men det er ligesom lidt lidt.

--
Bertel

Fra : Byrial Jensen

Dato : 11-05-04 18:59

Bertel Lund Hansen skrev:
> Hej alle
>
> Hvor kan man læse om brugen af <locale.h>? K&R fortæller bare at
> den kan inkluderes, men det er ligesom lidt lidt.

Hvis man søger efter "locale.h" på google, får man række gode links til
beskrivelser, for eksempel <http://www-ccs.ucsd.edu/c/locale.html>.

Svaret er kort sagt at den indeholder en række definitioner, og
prototyper for 2 funktioner til henholdsvis at hente og sætte den
akuelle locale-indstilling.

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-04 21:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvor kan man læse om brugen af <locale.h>? K&R fortæller bare at
> den kan inkluderes, men det er ligesom lidt lidt.

Jeg troede egentlig jeg havde svaret en gang, men min mail er
tilsyneladende forsvundet, så jeg prøver igen.

locale.h definerer setlocale(), localeconv() og struct lconv:

#include <stdio.h>
#include <locale.h>

int main(void)
{
double d = 1.2;
struct lconv *lconv = localeconv();
printf("%f\n", d);
printf("%s\n", lconv->int_curr_symbol);

setlocale(LC_ALL, ".OCP");

printf("%f\n", d);
printf("%s\n", lconv->int_curr_symbol);
return 0;
}

Man kan læse mere i C-standarden, f.ex:
http://anubis.dkuug.dk/jtc1/sc22/open/n2794/n2794.pdf

/b

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-04 22:16

Bertel Brander skrev:

>Man kan læse mere i C-standarden, f.ex:
>http://anubis.dkuug.dk/jtc1/sc22/open/n2794/n2794.pdf

Der er sandelig noget at kikke på. Tak til dig og Byrial.

--
Bertel