Hvordan får jeg min kat mere kælen?
Fra : Jørgen Skovrup

Dato : 10-05-04 17:21

Hejsa alle søde kattekendere

Jeg er en fyr fra Randers som midt i December 2003 fik en 5 måneder hun
kattekilling - hun er således idag ca 10 måneder gammel.

Jeg hentede hende ude på landet og hun var således vant til at være både
ude og inde - og det er hun stadig - selvom jeg bor i lejlighed.

I starten mivede hun hele tiden og ville ud - og tilsidst fik jeg
nok.Hun blev stereliseret for 14 dage - og fik afvide af jeg ville få en
mere rolig og kælen kat.

Hun er blevet mere rolig - men ikke mere kælen - hvilket jeg synes er
lidt træls - for jeg ønsker mig en hygge kat og det er hun bestemt ikke.

Jeg kan få hende til at spinde - men hun vil ikke sætte hos mig mere end
max fem minutter.

Hvordan får jeg hende mere kælen? og kan jeg i det hele taget det?

Vil blive enormt glad for hjælp til dette

Kan kontaktes på mobil 28475301

Vil også meget gerne ringe op selv

Håber på lidt hjælp

Med venlig hilsen
Jørgen Skovrup
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 10-05-04 19:08

Jørgen Skovrup <skovrupKATTE@BAKKEoncable.dk> wrote in

> Hvordan får jeg hende mere kælen? og kan jeg i det hele taget det?

Jeg tror ikke man kan gøre dem mere kælne. Alligevel vil jeg sige at
min nu 2 år gamle hankat havde ikke meget tid til kæl da han var lille.
Det er først kommet lidt senere. Stadig gider han ikke ligge i arm og
han bryder sig ikke specielt godt om at blive taget op, men han kommer
tit selv og "stanger" mig. Når jeg så kæler ham smider han sig ned og
nyder det i fulde drag.
Mit bedste råd er at kæle hende når hun er indenfor rækkevidde, men
dybest set lade hende bestemme selv.
Derudover vil jeg også sige at når det kun er 14 dage siden hun blev
steriliseret er det ikke sikker hende hormoner er helt ude af kroppen.
Det kan tage en hel måned. Så mit bedste svar vil være tålmodighed

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ragna

Dato : 11-05-04 08:57

Jørgen skrev:
> Hvordan får jeg hende mere kælen? og kan jeg i det hele taget det?

Som Kate skriver, kan der gå helt op til en måned eller mere, før hormonerne
er ude af kroppen.
Vores lille "landbrugshankat" var heller ikke ret kælen som killing, men vi
vænnede ham langsomt til at nyde at blive nusset.
I begyndelsen kælede vi for ham, når han lå og sov, for så havde han ikke så
travlt med at komme af sted ud at lege.
Gradvis lærte han at sætte pris på kæleriet, og nu, hvor han er næsten tre
år, er han blevet en rigtig kælegris

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Jørgen Skovrup

Dato : 14-05-04 10:33

> [...]
> travlt med at komme af sted ud at lege.
> Gradvis lærte han at sætte pris på kæleriet, og nu, hvor han er næsten tre

Hejsa og tusind tak for svaret

Der har været et eller andet galt - så jeg har ikke kunne komme ind og
se dit svar

Venlig Hilsen

Jørgen

Fra : Jørgen Skovrup

Dato : 14-05-04 10:35

> Kate skrev:
> Jørgen Skovrup <skovrupKATTE@BAKKEoncable.dk> wrote in
> Tusind tak for svaret

Jeg har ikke kunne komme på newsreaderen

Så derfor først min tak nu

Krammere

Jørgen