Masseafsendelse af mails
Fra : Jonas Delfs

Dato : 10-05-04 16:18

Hej -

Jeg står overfor en opgave som indebærer afsendelse af mange mails i
forbindelse med nyhedsbreve mv. Det kommer vel til at være op til 10k mails
ad gangen.

Jeg er godt klar over at php måske ikke nødvendigvis er det mest optimale,
men jeg vil gerne om nogen vil øse ud af deres erfaringer med dette i php.
Der skal sendes via smtp.

php's mail()-funktion er vel næppe vildt egnet, men er der nogen
klasser/artikler/whatever der formår at løse opgaven på fornuftig vis?

På forhånd tak!

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-04 17:23

Jonas Delfs skrev:

>Jeg står overfor en opgave som indebærer afsendelse af mange mails i
>forbindelse med nyhedsbreve mv. Det kommer vel til at være op til 10k mails
>ad gangen.

Nu har jeg ikke prøvet at sende i så store mængder, men i mit
program kan jeg definere en gruppe og give den et navn. Derefter
kan jeg sende til gruppenavnet, og så får alle medlemmerne et
eksemplar.

Det er så lidt træls hvis blot én adresse fejler for så bliver
der ikke sendt noget, og så må jeg i gang med at halvere listen
og indsnævre synderne, men hvis man er sikker på at adresserne er
gangbare, er det ikke noget problem.

Jeg har brugt det ved små 1000 deltagere, og programmet er Agent.

--
Bertel