Webspeed og router
Fra : Frank Andersson

Dato : 09-05-04 21:49

Jeg har udskiftet min switch med en router og endtil videre komplet 2 pc ére
på.
Det ser ud til at virke fint og jeg kan komme på nettet med begge 2.
Jeg har derefter kørt quiden til hjemmenetværk på begge computere som kører
XP-pro.
De har fået arbejdsgruppe MSHOME begge 2.
Når jeg så går til MICROSOFT WINDOWS NETWORK og finder MSHOME for at se hvad
der er på den anden
computer (jeg har husket at dele nogle drev på begge) skriver den:

"Mshome er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge
denne netværkressourse.
Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangs
tilladelse.
Listen af servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket"

Jeg skal lige sige at jeg er administrator på begge computere.

HVAD GØR JEG GALT !????

Hilsen
Frank

Fra : request-for-comment

Dato : 10-05-04 10:36

In news:409e9bdc$0$492$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Frank Andersson <andersson@oncable.dk> typed:
> [...]
> tilladelse.
> Listen af servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket"

Har du checket firewall indstillingerne på xp maskinerne?