Marinisering af VW Golf
Fra : Bent & Jeanne

Dato : 09-05-04 21:33

Hej

Har nogen i gruppen erfaringer med mariniserede Golf-diesel'er?
Hvor kan man få info om mariniserings-kit?

Mvh
Bent , Jyllinge

Fra : Peter

Dato : 10-05-04 12:05

"Bent & Jeanne" skrev i en meddelelse
> Har nogen i gruppen erfaringer med mariniserede Golf-diesel'er?
> Hvor kan man få info om mariniserings-kit?
>
> Mvh
> Bent , Jyllinge

Måske er der noget at hente her: http://www.lancingmarine.com/

eller måske her: http://boatdiesel.com/

Om de lige dækker Golf-diesel ved jeg ikke, vh / Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-04 12:21

Uheldigvis faldt Peter over tastaturet og skrev derved følgende:

> Måske er der noget at hente her: http://www.lancingmarine.com/
> eller måske her: http://boatdiesel.com/

Ellers prøv at kontakte nogen af Phantom 42 folkene. Mange af disse
både har netop golf diesel, fordi klubben ordnede noget fælles
indkøb....

Claus

Fra : Michael Koppelhus

Dato : 10-05-04 22:48

Jeg har desværre meget dårlige erfaringer med mariniseret VW diesel. Total
motorhaveri med en kun 2 år gammel mariniseret VW1,9 Diesel og ingen hjælp
at hente hos hverken VW, importør eller autoriseret VW marineforhandler, i
DK

Haveriet skete i Sverige, midt inde på Götekanalen, på vej hjem fra
Stockholm sidste sommer, og det var ikke til at opstøve et marineværksted i
midtsverige der overhovedet ville kigge på en VW motor i en båd. Efter at
have haft kontakt til VW importør og marineservice i DK, måtte vi erkende at
der kun var et at gøre, få lagt en ny motor i på stedet.

Efterfølgende har vi fået undersøgt motoren, og diagnosen var at defekte
stempelringe havde dannet overtryk i bundkaret, hvilket bevirkede at
bundkaret sprang læk omkring bundproppen, og koghed olie nærmest
eksploderede ud i hele motorrummet. Uden bundkar brændte stemplerne fast og
bøjede knastakslen - og motoren var bare færdig i løbet af ganske få
splitsekunder. Alt sammen skete midt ude på Vätteren i en sand pivert - lige
imod - på vej til Karlsborg.

1 måned senere kunne vi tage til Karlsborg og hente vores båd med en sprit
ny VolvoPenta D2-55.

Det er den dyreste sejlersommerferie vi nogenside har holdt. (men vi er
meget glade for vores nye Volvo Penta).

Hvis jeg skal give et råd, og det skal jeg måske ikke - men alligevel - så
ilæg en Volvo eller en Yanmar, de er kendt over hele verden og designet og
bygget til at ligge i sådan nogle både som vores.

Med venlige hilsener

Phantom 42, D-48
Michael & Lene

Fra : Lars

Dato : 10-05-04 23:57

"Michael Koppelhus" <michael@koppelhus.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ilæg en Volvo eller en Yanmar, de er kendt over hele verden og designet og
> bygget til at ligge i sådan nogle både som vores.

Glem nu ikke BUKH

Lars