BIOS fejl
Fra : John Doe

Dato : 09-05-04 18:57

Halløj.

Jeg kan ikke få gang i mit bundkort (ASUS P4P800-VM ).. Det tæller RAM op,
finder IDE enheder og registrerer at jeg vil ind i BIOS via "Delete". Men
derefter stopper det. og skriver:
"CMOS setings wrong"

"CMOS data/time not set"

"Fatal Error... System Halted"

Mit øvrige system er: P4 CPU 3.0 GHz og 2*512 MB DDR PC3200.

Hvad skyldes det?

Mvh John

Fra : Leony

Dato : 09-05-04 20:26

In news:409e70e7$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
John Doe typed:

> Jeg kan ikke få gang i mit bundkort (ASUS P4P800-VM ).. Det tæller
> RAM op, finder IDE enheder og registrerer at jeg vil ind i BIOS via
> "Delete". Men derefter stopper det. og skriver:
> "CMOS setings wrong"

Prøv at cleare CMOS med jumperen som findes på boardet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : John Doe

Dato : 09-05-04 21:36

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at cleare CMOS med jumperen som findes på boardet.

Det er prøvet.. Intet resultat.

John

Fra : tp

Dato : 09-05-04 22:03

Du har vel lavet en back-up af den gamle BIOS ?
Så du ka' læse den ind igen ?

Fra : Peter

Dato : 10-05-04 02:17

> [...]
>
> "CMOS data/time not set"
>
> "Fatal Error... System Halted"
>
> Mit øvrige system er: P4 CPU 3.0 GHz og 2*512 MB DDR PC3200.

Hvis du nu havde læst din manual, ville du have set Chapter 2 side 5, om
CostFree Bios recovery. Prøv om det ikke hjælper.
Det kræver selvfølgelig, at du er i besiddelse af den original cd, der
medfølger bundkortet.

Peter B

Fra : John Doe

Dato : 10-05-04 13:53

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> CostFree Bios recovery. Prøv om det ikke hjælper.
> Det kræver selvfølgelig, at du er i besiddelse af den original cd, der

Tak for det meget venlige og tålmodige svar. Jeg beklager naturligvis, at
jeg ikke straks bemærkede dette.. Jeg vil efterprøve din glimrende teori med
det samme.

John