[mySQL] Formatere tal
Fra : Jonas Pedersen

Dato : 09-05-04 12:41

Hej

Hvis jeg f.eks. har tallet 127.50 i en mySQL tabel, er der så nogen måde
at få den til at vise det som 125,50. Altså med komma som kommatals
seperator. Jeg synes jeg har været dokumentationen igennem, men har ikke
rigtigt kunne finde noget.

--
Jonas Pedersen - jonas(a)chown.dk
http://chown.dk & http://pictureshow.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 09-05-04 13:33

On Sun, 09 May 2004 13:41:01 +0200, Jonas Pedersen wrote:

> Hvis jeg f.eks. har tallet 127.50 i en mySQL tabel, er der så nogen måde
> at få den til at vise det som 125,50. Altså med komma som kommatals
> seperator.

Den slags præsentationsdetaljer vil man normalt ikke beskæftige sig med
i databasen, men i stedet i den applikation, der benytter databasen.

Hvis du virkelig vil, så kan du fx. prøve
SELECT REPLACE(127.50,'.',',');