Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Den føste telefon linie
Fra : Jesper Have

Dato : 09-05-04 12:10

Hej NG

Ved godt den her gruppe ikke har noget med det at gøre men har nogle
spørgsmål som jeg har kunne finde svar på andre steder så prøver her :)

Hvor blev den første telefon linie oprettet ?

Hvem oprettede den ?

Det skal bruges til en rapport om telefonens historie.

Jesper Have

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-05-04 13:51

Prøv at se på www.ptt.dk

--
Jesper Lund

Fra : Christopher Tracy

Dato : 09-05-04 14:40

Hej

Jesper Have wrote:
> [...]
>
> Hvor blev den første telefon linie oprettet ?
>
> Hvem oprettede den ?
>
> Det skal bruges til en rapport om telefonens historie.

Har selv lavet noget lignende - ög hvis du starter med at søge på C.F.
Tietgen (mener det staves sådan) så er du godt på vej

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jesper Have

Dato : 09-05-04 16:44

Hej

Syntes ikke jeg kunne finde noget :(

Mvh.
Jesper Have

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:exqnc.67$S85.6@news.get2net.dk...

Fra : Christopher Tracy

Dato : 09-05-04 17:23

Hej

Jesper Have wrote:
> Hej
>
> Syntes ikke jeg kunne finde noget :(

Der er jo også Alexander Graham Bell som opfandt telefonen (i 1876)....
Og C. F. Tietgen var den første herhjemme der fik oprettet en
telefonforbindelse i 1877, mellem sit hjem og sit kontor...

Så nu må det da vist være nok hjælp

(Og ved at søge på google, på tietgen+telefon kommer der en masse frem....)

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Leo Havmøller

Dato : 10-05-04 06:17

> Der er jo også Alexander Graham Bell som opfandt telefonen (i 1876)....

Nej, den blev faktisk opfundet af en anden amerikaner nogle år tidligere
(kan ikke huske navnet).

Men Bell var den første der *patenterede* telefonen.

Leo Havmøller.

Fra : Cubus

Dato : 10-05-04 17:01

"Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk> skrev

> Nej, den blev faktisk opfundet af en anden amerikaner nogle år tidligere
> (kan ikke huske navnet).

Elisha Gray.

http://www.worldhistory.com/wiki/E/Elisha-Gray.htm

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Pongo

Dato : 09-05-04 17:26

"Jesper Have" <f-have@[nospam]worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
:)

> Hvor blev den første telefon linie oprettet ?

Verdens første telefon-abonnenter (21 ialt) boede i New Haven,
Conneticut,USA
De fik telefon den 28. januar 1878.
http://www.lib.uconn.edu/online/research/speclib/ASC/SNET/exchange.htm

> Hvem oprettede den ?

Graham Alexander Bell

Fra : Cubus

Dato : 09-05-04 18:25

"Jesper Have" <f-have@[nospam]worldonline.dk> skrev

> Hvor blev den første telefon linie oprettet ?
>
> Hvem oprettede den ?

En dansk afdeling af The International Bell Telephone Company
oprettede den første danske offentlige telefoncentral i DK. Den
åbnede i Lille Kongensgade 22 den 15. januar 1881 med 22
abonnenter.

> Det skal bruges til en rapport om telefonens historie.

Læg den gerne på nettet når du er færdig så man kan læse den!

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Cubus