modulproblemer!
Fra : Mads Jensen

Dato : 09-05-04 10:03

Hej NG

Jeg har fået problemer med at kunne finde min CD-brænder, hvilket
irriterer mig ret meget. For et par uger siden, forårsagede denne
bash-fil faktisk at jeg ikke kunne boote færdig: (rc.local)

--
modprobe bpck6
modprobe paride

Det er det sidste, der giver problemer! Når jeg har kørt modprobe eller
insmod for at loade "pg", stopper den, og jeg lukker bare konsollen, og
dernæst checker lsmod, hvor der står at det er ved at blive
initialiseret, og når jeg dræber processen, der kører "modprobe pg",
står pg til at blive afinitialiseret. Førhen, når ovenstående var blevet
kørt, kunne jeg se følgende i "dmesg"
--
darkstar kernel: pg: pg version 1.02, major 97
darkstar kernel: pg0: Autoprobe failed
darkstar kernel: pg: pg version 1.02, major 97
darkstar kernel: pg0: Autoprobe failed
darkstar kernel: pg: No ATAPI device detected
darkstar kernel: paride: bpck6 registered as protocol 1
darkstar kernel: pg: pg version 1.02, major 97
darkstar kernel: pg0: Sharing parport0 at 0x378
darkstar kernel: pg0: BACKPACK Protocol Driver V2.0.2ac
darkstar kernel: pg0: Copyright 2001 by Micro Solutions, Inc., DeKalb IL.
darkstar kernel: pg0: BACKPACK 2.0.2ac, Micro Solutions BACKPACK Drive
at 0x378
darkstar kernel: pg0: Unit: 39 Mode:1 (8-bit) Delay 0
darkstar kernel: pg0: MITSUMI CR-4802TE, master
--

Og "cdrecord -scanbus" fortalte så, hvor drevet var. Følgende meddelse
har været der fra jeg begyndte at køre Linux:

Hvad kan man gøre for at slippe af med den ?

Mange tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

Flon's Law:
   There is not now, and never will be, a language in which it is
the least bit difficult to write bad programs.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 10-05-04 09:23

On Sun, 09 May 2004 11:02:40 +0200, Mads Jensen wrote:

> darkstar kernel: kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k
> scsi_hostadapter, errno = 2

Du mangler driveren til din host-adapter (eller at opsætte et alias i
/etc/modules.conf). Fejlkode 2 betyder "file not found".

--
Christian Jørgensen | What is a magician but a practicing theorist?
http://www.razor.dk |