Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
den der skatte lettelse
Fra : Henrik & Karina

Dato : 09-05-04 06:50

hvornår får vi den.

Fra : Karl Viggo

Dato : 09-05-04 06:52

Med virkning fra 1. juli - og hvis du tror det er en lettelse skal du vist
tro om igen.

Viggo

"Henrik & Karina" <nylandsvej@privat.dk> skrev i en meddelelse
> hvornår får vi den.

---

Fra : Pingvinen

Dato : 09-05-04 07:06

Karl Viggo wrote:
> Med virkning fra 1. juli - og hvis du tror det er en lettelse skal du vist
> [...]
ja de er jo nogle kryb de politiker

Fra : Michael

Dato : 09-05-04 07:55

Forkert... den har virkning fra 1/1-2004. Vi får et skattekort med virkning
fra 1/6 med tilbagevirkende kraft.

Iøvrigt ER det er reel skattelettelse, modsat "lettelserne" fra den
tidligere regering, idét der ingen nye grønne afgifter og øgede afgifter på
fast ejendom er på programmet. For mit vedkommende, betyder lettelsen 4700
kr. mere til rådighed om året - det er da en del synes jeg?! Ja, jeg er så
godt klar over, at jeg selv finansierer noget af lettelsen, pga. den
suspenderede særlige pension (1%), men selv når man trækker det fra, bliver
der en reel lettelse tilbage.

Fra : Karl Viggo

Dato : 09-05-04 10:04

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> Forkert... den har virkning fra 1/1-2004. Vi får et skattekort med
virkning
> fra 1/6 med tilbagevirkende kraft.

Det er jo et rent definitionsspørgsmål om lettelsen slår igennem med 1% for
hele året eller med 2% for et halvt år. Skatteyderne vil i hvert fald ikke
mærke noget før juli-lønnen.

> [...]

> godt klar over, at jeg selv finansierer noget af lettelsen, pga. den
> suspenderede særlige pension (1%), men selv når man trækker det fra,

Du kan være 100% sikker på, at du selv (eller din nabo!) kommer til at
finansiere hele lettelsen - regereingen forærer ikke noget væk - og man skal
jo have skabt lidt popularitet inden næste valg - ikke?

Viggo

---

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-05-04 10:47

Skattelettelse...?

Man kan jo sige, at regeringen tager et fradrag fra os (SP-bidraget)

Fra : Michael

Dato : 09-05-04 15:09

Hvad mener du?? SP-bidraget er da ikke fradragsberettiget?! Det er kun dine
egne indbetalinger på en rate- eller kapital-pension, der er
fradragsberettiget.

Fra : NVM

Dato : 09-05-04 15:25

Sun, 9 May 2004 16:08:34 +0200, Michael <a@b.dk> skrev:

> Hvad mener du?? SP-bidraget er da ikke fradragsberettiget?! Det er kun
> dine
> egne indbetalinger på en rate- eller kapital-pension, der er
> fradragsberettiget.

Jovist er SP-bidraget (og AM-bidraget) fradragsberettiget inden man
begynder at beregne "almindelige" indkomstskatter, så ved at fjerne
SP-bidraget stiger beregningsgrundlaget for kommune- og statsskatter, alt
andet lige.

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 09-05-04 16:19

In <opr7qkz1f4h44tdq@news.cybercity.dk> NVM <nvm@pengemand.dk> writes:

> [...]
>begynder at beregne "almindelige" indkomstskatter, så ved at fjerne
>SP-bidraget stiger beregningsgrundlaget for kommune- og statsskatter, alt

Ja, statskassen faar 1,5 milliard mere i kassen ved denne "lettelse".

/Martin

Fra : Michael

Dato : 09-05-04 22:49

Nå ja... det er selvfølgelig rigtigt

newsr7qkz1f4h44tdq@news.cybercity.dk...

Fra : Kim Jespersen

Dato : 09-05-04 16:36

Michael wrote:
> Hvad mener du?? SP-bidraget er da ikke fradragsberettiget?! Det er kun dine
> egne indbetalinger på en rate- eller kapital-pension, der er
> fradragsberettiget.

Selvfølgelig er SP bidraget fradragsberettiget ligesom AM bidraget er
det. Se i beregningmetoden, som er :
Lønindkomst - bruttoskat = skattegrundlag (groft sagt)

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-05-04 16:48

> Hvad mener du?? SP-bidraget er da ikke fradragsberettiget?! Det er kun
dine
> egne indbetalinger på en rate- eller kapital-pension, der er
> fradragsberettiget.

For selv at kommentere, hvad andre også har uddybet, så trækker du jo såvel
AM- som SP-bidraget fra, inden du beregner skatten. Ved at du ikke længere
skal betale SP-bidrag bliver selve trækgrundlaget højere.

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-05-04 11:17

> "Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> virkning
>>

> Skatteyderne vil i hvert fald ikke mærke noget før juli-lønnen.

Michael har altså ret. De nye skattekort skal anvendes på juni-lønnen, se
lovnummer 308 2004.

Poul C
poulchr03@ofir .dk