pige forført via nettet
Fra : Ralph

Dato : 08-05-04 23:19

se:
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=274292/

kort fortalt, en pige er løbet hjemmefra for anden gang for at besøge en
voksen mand hun har mødt på nettet, slutreplikken fra moderen (som er lovlig
undskyldt - pigen boede i familiepleje) "jeg har jo ikke meget forstand på
computere"
SÅ se dog at få forstand, eller hyr een der har, jeg chekker mine børns MSN
mindst een gang om måneden, de chatter, spiller, mailer dagligt med
ligesindede, jeg spørger hvis en eller anden ser lidt suspekt ud.
Jeg har en gang sendt en mail til en 20 årig svensker: "oplys hvem du er, og
hvad du laver på min datters MSN-kontaktperson-liste, ellers sendes
oplysninger til svensk politi"
Han kom ret hurtigt ud med svar, det var hans pap-datter der skrev i hans
navn da hun ikke kunne finde ud af at oprette en profil, det lærte hun, og
min datter lærte også noget.
Iøvrigt har svenskeren senere henvendt sig for at lære hvordan man finder
oplysninger om andre, da hans pap-datter "måske" var i kontakt med en
mistænkelig person. Så HAN har også lært noget.

Er ikke SÅ skrap til IP-adresser o.lign. men et specielt navn og google, så
når man langt.

Nu klarer min datter det selv, har et standardsvar til evt. klamme: "Ka du
ik sende din IP-addrese til mig, så sender jeg dig nogle fine bidler" enten
svares der, hvad er en IP-adresse?, eller vedkommende skriver aldrig
mere.....

Og hvis han er komplet idiot, så kan han finde sin egen IP på www.myip.dk
står man ret godt især hvis man har korrekt tidspunkt og evt. udbyder.

Stavefejl med fuldt overlæg.

Håber I kan bruge dette!

--
venligst
Ralph

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-05-04 00:35

Ralph wrote:

> se:
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=274292/
>
> kort fortalt, en pige er løbet hjemmefra for anden gang for at
> besøge en voksen mand hun har mødt på nettet, [...]

Mjaeh, der står også at hun var i familiepleje og der snakkes om
anbringelse på hjem for vanskelige børn. Det lyder som om der er knas
på flere planer der.

"Det var Internettet der gjorde det" forekommer mig at være en noget
belejlig konklusion, at dømme ud fra artiklen (det kan så sagtens være
at det er journalistens drejning og ikke moderens holdning).

> Jeg har en gang sendt en mail til en 20 årig svensker:
> "oplys hvem du er, og hvad du laver på min datters
> MSN-kontaktperson-liste, ellers sendes oplysninger til svensk
> politi" [...]

Det var groft uforskammet. Du kunne have opnået det samme ved en
formulering som "Jeg følger med i hvem min datter kontakter på nettet.
Vil du venligst oplyse hvorfor du er på hendes kontaktliste?".

Hvis han efterfølgende havde undladt at svare eller havde svaret
undvigende, kunne du have rullet kanonerne ud.

> Og hvis han er komplet idiot, så kan han finde sin egen IP på
> www.myip.dk så står man ret godt især hvis man har korrekt
> tidspunkt og evt. udbyder.

Når jeg gør det, oplyses 82.150.72.24. Hvis en af de 4000 andre
personer på min del af Bolignet Århus' netværk gør det, bliver
resultatet det samme. Men bevares, det er da bedre end ingenting.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-05-04 06:22

> SÅ se dog at få forstand, eller hyr een der har, jeg chekker mine børns
MSN
> mindst een gang om måneden, de chatter, spiller, mailer dagligt med
> ligesindede,

Er enig med dig i, at forældres uvidenhed er en elendig undskyldning for
ikke at interessere sig for, hvad børn gør på nettet.

Hvor gamle er dine børn? Og hvor længe synes du, man skal tjekke deres
færden på nettet (og ude i den såkaldte virkelighed?) Hvor gamle skal de
være, før man ikke udsætter dem for den slags kontrol. Der er himmelvid
forskel på, om man er 9 år og bliver kontrolleret af far - eller om man er
15 år.

Umiddelbart vil jeg nemlig mene, at når "barnet" er så stort, at der er en
reel fare for, at det går ud og møder en tumpe, da er han eller hun også
blevet så stor, at det ikke længere er rimeligt at kontrollere dets
kommunikation med andre.

Hvad stiller du op med at de måske bruger chatrum, hvor du ikke kan
kontrollere, hvad der foregår?

> [...]
> oplysninger til svensk politi"
> Han kom ret hurtigt ud med svar, det var hans pap-datter der skrev i hans

Der er noget her, jeg ikke kan få til at hænge sammen. En 20-årig, der har
et barn, der er stort nok til at bruge MSN og komme i kontakt med
"mistænkelige" personer.......

Mvh. Lisbeth

Fra : karsten klaaby

Dato : 09-05-04 07:39

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:409dc0dc$0$18677$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
>
> Der er noget her, jeg ikke kan få til at hænge sammen. En 20-årig, der har
> et barn, der er stort nok til at bruge MSN og komme i kontakt med

Hej Lisbeth

Hvorfor hænger det ikke sammen, det var jo hans
pap-datter....................i min omgangskreds er mændene også til ældre
kvinder, har bla. en kammerat der har en kæreste der er 40 han selv er 28 og
han har nu en pap-datter på 20, en pap-søn på 16 og en mere på 10
år....................så for mig hænger det fint sammen.

bare lidt at tænke over.................

Med venlig hilsen Pia

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-05-04 19:20

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor hænger det ikke sammen, det var jo hans
> pap-datter....................

Jamen se... dét havde jeg desværre overset *S*
Det gør jo en forskel.

Mvh. Lisbeth

Fra : Hansen

Dato : 06-08-04 00:37

> [...]

> har bla. en kammerat der har en kæreste der er 40
> han selv er 28 og han har nu en pap-datter på 20

Gad vide hvad han gør, hvis han begynder at finde den 20-årige
attraktiv, og det måske gengældes? Risikoen er vel til stede?

Hvor og hvordan finder man 40-årige kvinder med interesse for
28-årige mænd?

Damhuskroen er vel for midaldrende kvinder, der ønsker mænd på
deres egen alder. Hvor går kvinder hen, når de vil have "kuvøseguf"?

Og hvordan tiltrækker en ungdommelig 28-årig mand en 40-årig kvinde?

Ja, jeg er nysgerrig efter lidt nyttig information!

X-FUT dk.snak.seksualitet
(svar havner i dk.snak.seksualitet)

Fra : Celestienne

Dato : 06-08-04 01:57

> "karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor og hvordan finder man 40-årige kvinder med interesse for
> 28-årige mænd?

På internettet, som moderator i et internationalt chatforum ;)
Jeg ville dog have forsvoret jeg var til yngre mænd da det hele begyndte *lol*

Jeg var 40 da jeg mødte min nuværende kæreste, han var sjovt nok 28 dengang. Indrømmet, jeg
havde nok været noget mere tilbageholdende hvis jeg havde kendt hans alder da vi begyndte at
tale sammen, men i dag, næsten tre år efter, spiller alderen ingen rolle. Og om 14 dage flytter
vi sammen :)

> Damhuskroen er vel for midaldrende kvinder, der ønsker mænd på
> deres egen alder. Hvor går kvinder hen, når de vil have "kuvøseguf"?

Har aldrig drømt om kuvøseguf, "kun" om at møde en mand der kunne være både min kæreste og min
bedste ven. Jeg var heldig :)

> Og hvordan tiltrækker en ungdommelig 28-årig mand en 40-årig kvinde?

Ved at være sig selv; kærlighed handler ikke om alder.

Celestienne
--
If you are lucky enough to find a way of life you love, you have to find the courage to live it.
~ John Irving ~

Fra : Henning

Dato : 06-08-04 07:59

Celestienne wrote:

> Har aldrig drømt om kuvøseguf, "kun" om at møde en mand der kunne
> være både min kæreste og min bedste ven. Jeg var heldig :)

> Ved at være sig selv; kærlighed handler ikke om alder.

Kære Celestienne

Tillykke med jeres kærlighed!
I ønskes alt godt fremover!

Jeg oplevede som ung mand på et par og tyve at jeg blev forelsket
i en kvinde på over 80 år, hun var både charmerende og så fuld
af liv, at hun simpelthen var uimodståelig, jeg var gift og havde et
par børn, så jeg gjorde ikke noget ved det dengang i ca 1968

Jeg er 11 år ældre end min nuværende kone gennem snart 25 år,
Kærlighed er ikke betinget af genstandens aktuelle alder

MVH
Henning

Fra : Celestienne

Dato : 06-08-04 09:56

"Henning" <h2m@fjern dette.madsen.mail.dk> wrote in message

> Tillykke med jeres kærlighed!
> I ønskes alt godt fremover!

Tusind tak Henning :)

> [...]
> af liv, at hun simpelthen var uimodståelig, jeg var gift og havde et
> par børn, så jeg gjorde ikke noget ved det dengang i ca 1968

Jeg overvejede også kraftigt at glemme alt om det. Jeg var ikke gift; hindringen var dels min
families snak både om kuvøseguf, internet-bekendtskaber og lang-distance forhold (han er
britisk), og dels min egen skræk for at blive såret igen efter et yderst uheldigt ægteskab.
Heldigvis valgte jeg at følge mit hjerte, og familien er da efterhånden også ved at indse det
tåbelige i at give afkald på at være lykkelig blot fordi man har et par år mere på bagen.

> Jeg er 11 år ældre end min nuværende kone gennem snart 25 år,
> Kærlighed er ikke betinget af genstandens aktuelle alder

Ganske enig :) Besynderligt nok ser det dog ud til at være mere socialt acceptabelt at mænd
har yngre kærester/partnere end at kvinder har ditto.

Celestienne

Fra : PerX ...

Dato : 07-08-04 02:38

In article <411347ab$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
celestienne@yahoo.com says...
> Ganske enig :) Besynderligt nok ser det dog ud til at være mere socialt acceptabelt at mænd
> har yngre kærester/partnere end at kvinder har ditto.

Der var iøvrigt i aftes på Godaften Danmark på tv2, om et par med stor
aldersforskel. Hun var 17 da hun faldt for ham og han var 42, det var
åbenbart ikke specielt socialt acceptabelt - ikke minst fordi han var
gift og hun var hans elev ;)
Men nu er hun 26 og han 51 og de er gift og har barn.

Iøvrigt, så vidt jeg husker var der noget med at nogen havde lavet en
klub her hjemme for par hvor der var stor aldersforskel - er der nogen
som ved mere om det?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-08-04 08:46

"Hansen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Damhuskroen er vel for midaldrende kvinder, der ønsker mænd på
> deres egen alder. Hvor går kvinder hen, når de vil have "kuvøseguf"?

Uden at vide det, vil jeg da gætte på, de går de steder hen, hvor de kan
møde unge mænd. De kan også besøge steder med en større aldersspredning.

> Og hvordan tiltrækker en ungdommelig 28-årig mand en 40-årig kvinde?

Det spørgsmål kan næppe besvares både generelt og meningsfyldt. Jeg tror nu
ikke, det er så usædvanlig for midaldrende enlige mennesker at blive
tiltrukket af unge potentielle partnere.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 06-08-04 11:51

> [...]
>
> Damhuskroen er vel for midaldrende kvinder, der ønsker mænd på
> deres egen alder. Hvor går kvinder hen, når de vil have "kuvøseguf"?

Jeg tror ærligt talt ikke på at særligt mange kvinder bevidst går efter
"kuvøseguf" og derfor jagter det på bestemte steder. Enten forelsker man sig
eller også gør man ikke og nogle gange opdager man at man har forelsket sig
i en helt anden type (hvad alder, uddannelse, job, udseende, personlighed
angår) end det billede man havde inde i hovedet af "drømmemanden".

Jeg kender et par stykker, der har giftet sig med en yngre mand. Det ene
ægtepar har lige fejret sølvbryllup. Der er 25 år imellem dem. Han blev
udstødt af sin familie pga. af det, og de har aldrig fået børn, men de har
levet et andet og meget rigt liv sammen og aldrig fortrudt.
Det andet par var 40-28, og de fik en lille datter. Desværre gik hun bort
for et år siden pga. kræft..
Ingen af disse kvinder "jagtede" en ung fyr. De forelskede sig simpelthen
blot i en mand, der tilfældigvis var noget yngre end dem.

> Og hvordan tiltrækker en ungdommelig 28-årig mand en 40-årig kvinde?

Personlighed og kemi.

Selvom kvinden har en yngre datter, der rent aldersmæssigt burde være mere
passende for manden, er det jo moderen han forelskede sig i. Ikke fordi hun
var "gammel", men fordi hun er den hun er som kvinde og menneske.
Der findes mange smukke og mere attraktive kvinder i verden end mig, men det
er nu engang mig, min kæreste forelskede sig i og elsker, så jeg har ikke
mere at frygte end en såkaldt "ældre kvinde" med en yngre mand.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 11:42

On Fri, 6 Aug 2004 01:37:13 +0200, "Hansen" <ingen@mail.tak> wrote:

> [...]
>
>Og hvordan tiltrækker en ungdommelig 28-årig mand en 40-årig kvinde?
>
>Ja, jeg er nysgerrig efter lidt nyttig information!

Må ærligt indrømme at jeg ikke er til ældre piger, kjo måske hvis at de
er 1-4 år ældre end mig, men det er så også maks.

Men før i tiden har en del af mine kærester da været 4-5 år yngre end
mig og det er min nuværende kæreste også. Jeg har dog overvejet at finde
en på min egen alder næste gang d ajeg til tider synes at de der unge
piger til tiden godt kan være godt belastende :(
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-04 13:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en på min egen alder næste gang d ajeg til tider synes at de der unge
> piger til tiden godt kan være godt belastende :(

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-04 20:01

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> en på min egen alder næste gang d ajeg til tider synes at de der unge
> piger til tiden godt kan være godt belastende :(

*ROTFLMAO*

Håber ikke din kæreste læser med herinde ;)

mvh
Johan

Fra : Jens

Dato : 07-08-04 05:23

Johan Holst Nielsen wrote:

> *ROTFLMAO*

hvad betyder det?

--
Jens.

Med denne udtalelse repræsenterer jeg mig selv og ikke kongehuset.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-04 06:08

> hvad betyder det?

Rolling on the floor laughing my ass off.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jens

Dato : 07-08-04 17:57

Jeppe Vestergaard wrote:

> Rolling on the floor laughing my ass off.

tak

Fra : Heidi

Dato : 07-08-04 07:26

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> finde en på min egen alder næste gang d ajeg til tider synes at de
> der unge piger til tiden godt kan være godt belastende :(

Hvis du allerede nu overvejer hvordan din næste kæreste skal være,
hvorfor i alverden holder du så ved hende du har nu?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-08-04 11:48

Heidi wrote:

> Hvis du allerede nu overvejer hvordan din næste kæreste skal være,
> hvorfor i alverden holder du så ved hende du har nu?

Taktisk. Han vil ikke slå op med sin nuværende kæreste før han
har fundet en erstatning. Eller er jeg for kynisk?

--
Peter Knutsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 21:52

On Sat, 07 Aug 2004 12:47:48 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

>Taktisk. Han vil ikke slå op med sin nuværende kæreste før han
>har fundet en erstatning. Eller er jeg for kynisk?

Du har faktisk ret :(. På et eller andet plan. For nogle dage kan hun
virkelig være dejlig at være sammen med mens at hun andre dage
simpelthen bare giver mig lyst til at smide røret på eller sige at jeg
ikke gider finde mig i hende mere :(.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-08-04 22:55

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> virkelig være dejlig at være sammen med mens at hun andre dage
> simpelthen bare giver mig lyst til at smide røret på eller sige at jeg

Kvinder har en tendens til at føle sig for trygge, når først de
er kommet i fast forhold. De tror de kan skab sig fuldstændig
tossede, uden at det får konsekvenser.

Desværre får de alt for tit ret. De fleste mænd er så glade for
chancen for at få regelmæssig sex - osse selv om der reelt kan
være ugelange perioder, hyppigt, hvori vedvarende migræne
resulterer i nul sex - at de bliver i forholdet, selv om kvinden
er blevet decideret ubehagelig.

På den måde opdrager vi kvindekønnet. Vi lærer dem, kollektivt,
at når først de har fået en mand på krogen, så kan de udsætte
manden for de groveste ting, uden at blive "fyret". Hvilket
sådan set er ondt af os. Det ville være sundt for de danske
kvinder, hvis der blev stillet krav til dem.

(Kvindekønnet opdrager også os mænd, bare på lidt andre måder,
f.eks. ved - igen kollektivt - at lære os at vi godt kan få sex
selv om vi lyver og bedrager og opfører os som dumme svin, hvis
da ikke ligefrem som halv-psykopater. jf. den debat der var med
Puk for snart mange år siden).

--
Peter Knutsen

Fra : Anita

Dato : 08-08-04 20:28

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> virkelig være dejlig at være sammen med mens at hun andre dage
> simpelthen bare giver mig lyst til at smide røret på eller sige at jeg

Hvorfor siger du det så ikke til hende?

Venligst Anita

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 00:18

On Sun, 8 Aug 2004 21:27:32 +0200, "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk>
wrote:

>Hvorfor siger du det så ikke til hende?

Har jeg også gjort nogle gange indtil videre og så virker hun nedslået
og ked af det og så hjælper det for en tid og så er fanden løs i
laksegade igen.
Flemming Jacobsen

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 07-08-04 13:54

"Hansen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> "karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor og hvordan finder man 40-årige kvinder med interesse for
> 28-årige mænd?

Alle steder hvor du finder 40-årige kvinder - interessen er måske kun
seksuel eller kortvarig, men du kan bande på at den er der.

Fra : HeHE

Dato : 17-08-04 20:56

> Alle steder hvor du finder 40-årige kvinder - interessen er måske kun
> seksuel eller kortvarig, men du kan bande på at den er der.

og for at bekræfte det:
Så var jeg jo lige et smut i bilka idag... :)
og mens jeg var ved at tage en stor mængde af nogle varer, spørger "hun"
:"er det bare det bedste det der eller hvad." jeg svarer ja, og så troede
jeg det var det.. men næh, hun blir ved og spørger om ditten og datten og
alle mulige ekstremt ligegyldige ting... samtidig med hun griner, og kigger,
ser ned, piller ved håret, kigger, og ser ned igen... altså... jeg er RET
sikker på hun lagde meget kraftigt an på mig.. ;)
Desværre turde jeg ik gøre noget ved det, og stak af (måske også lidt fordi
min mor var med..:)

men det var bare lige en dagligdags rapport, der bekræfter at der er noget
om snakken : D

HeHE

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-05-04 09:07

Ralph skrev bl.a.:

> [...]
> IP-adresse?, eller vedkommende skriver aldrig mere.....
>
> Og hvis han er komplet idiot, så kan han finde sin egen IP på

Nu ved jeg ikke lige hvad du ville bruge et ip nummer til.
Hvis nu vedkommen sidder på skolen eller biblioteket hvad gør hun
så?
I øvrigt er dit IP nummer 80.199.129.145 og dette er din
opkobling 0x50c78191.abnxx7.adsl.tele.dk

Det er bedre at lære sine børn hvordan man færdes på nettet.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng