Hunde Strand
Fra : ENN

Dato : 08-05-04 16:59

Min Sct.Bernhard er helt vild med strand og vand - men det er jo svært at
finde en strand hvor hunden må bade uden snor på - kender i nogen Hunde
Strande nær Kbh?

Fra : Jimmy

Dato : 08-05-04 17:43

"ENN" <enn@nomail.com> wrote in message
> Min Sct.Bernhard er helt vild med strand og vand - men det er jo svært at
> finde en strand hvor hunden må bade uden snor på - kender i nogen Hunde
> Strande nær Kbh?

Der er en del af Amager Strand, hvor de må være og jeg har hørt der også er
i Gilleleje.

mvh
Jimmy

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-05-04 08:33

> [...]
> Min Sct.Bernhard er helt vild med strand og vand - men det er jo svært at
> finde en strand hvor hunden må bade uden snor på - kender i nogen Hunde

De generelle regler for hund og skrand er er kopieret fra www.sns.dk:

Du kan finde Skov- og Naturstyrelsens hundeskove på Friluftskortet:

a.. Friluftskortet: hundeskove
Du kan også finde de fleste af hundeskovene i en folder:

a.. Folder: Hundeskove i statsskovene (pdf; 0,6 MB)
Den trykte folder kan bestilles i

a.. www.frontlinien.dk

Her på siden kan du læse om, hvorfor og under hvilke forhold hunden skal
føres i snor:

I naturen skal hunde normalt føres i snor
Motion er sundt for mennesker og hunde. Men vil du lufte hunden i naturen,
skal den i snor. Det er sund fornuft - og det siger Naturbeskyttelsesloven.

a.. fordi de vilde dyr stresses
Løse hunde kan skræmme og stresse dyrene i naturen. Blot lugten af en hund
kan betyde, at nogle dyr for en tid ikke tør vende tilbage til
græsningsstedet eller til ungerne. En løs hund kan blive omstrejfende, og
der er eksempler på, at omstrejfende hund har skambidt dyr.
a.. og fordi nogle mennesker er bange
Mange børn og voksne er bange for hunde, og de skal også kunne færdes
trygt i naturen. De har ingen chance for at vide, at netop din hund aldrig
ville gøre dem fortræd.

Uden snor - men under kontrol og ansvar
Du må dog lade hunden være løs - men kun hvis den er under fuld kontrol:

a.. På stranden fra 1. oktober til 31.marts
I badesæsonen skal hunde således være i snor. På en del strande er der
endvidere forbud mod at medtage hunde i badesæsonen. Læg derfor altid mærke
til den lokale skiltning
Der ud over tro jeg ikke du vil opleve noget problem på Slusen syd for Køge,
hvis du har kontrol over din hund

MVH
Peter