Poder slægten?
Fra : Harry Lund

Dato : 08-05-04 14:16

Nogen der forsker i denne slægt?
Venligst Harry Lund

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 08-05-04 14:59

Harry Lund <harrylund@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:409cdd8e$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der forsker i denne slægt?
> Venligst Harry Lund

Jeg har noget liggende for en Poder familie, fordi der var en der ville have
navneforandring. Men der kan jo være flere familier. Så hvor er du i landet.
Det jeg har er på grænsen Vejle-Ribe amter.

Hanne

Fra : Harry Lund

Dato : 08-05-04 15:45

Tak Hanne. Jeg søger i syd- og sønderjylland foreløbig i dk.

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 08-05-04 18:33

Harry Lund <harrylund@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:409cf259$0$452$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tak Hanne. Jeg søger i syd- og sønderjylland foreløbig i dk.

Jeg prøver et par navne, så kan du jo se om det ligner.

Frans Poder Gertsen 25-2-1826 Veerst nok død Vejle Søndermark

forældre: Gert Knudsen 1795 til ca. 1845-59
Maren Poder 1792 til efter 1859

Marens forældre: Frands Poder 1741 Bække til 1807 Bække
Ane Margrethe Krog

Frandses forældre: Peder Sørensen Poder 1707 til 1790
Kirsten Frandsdatter 1710-1795

Peders far: Søren Poder 1675 i Give

Fra : Judith Mortensen

Dato : 09-05-04 17:29

Hej Hanne
Jeg har for nylig fundet frem til Poder slægten også, min mand har aner i
Poder slægten. Frans Poder havde en bror Jonas Poder og det er ham der er
vores ane. Har du nogle informationer som jeg kunne få glæde af, ville jeg
blive meget glad. Jeg har iøvrigt også hørt at der skulle være udkommet en
slægtsbog som ligger på Frederiksberg bibliotek, har du læst/set den.
med venlig hilsen
Judith Mortensen

Fra : Jens Eg

Dato : 08-05-04 19:23

Hej
i 1954 medens jeg var på dagbladet "Vestkysten" varder enredaktør Poder på
"SØNDERJYDEN"i Tønder, han tog senere vistnok til Lolland/Falster, så...
m,vh Jens

Fra : Harry Lund

Dato : 09-05-04 14:52

Ta´k til Hanne og Jens. Jeg går videre med det I har meddelt.
Venligst

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 11-05-04 16:16

"Jens Eg" <jenseg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Poder

> "SØNDERJYDEN"i Tønder, han tog senere vistnok til Lolland/Falster,

Hej NG
Det passer meget godt med, at Poder-navnet har været at finde på
Lolland
en periode.
Jeg var ansat på det daværende "Lollands Tidende" i årene 1964-1970,
og
den periode, var postmester Aage Poder fra Nysted en ivrig skribent. Han
havde sin faste spalte, som jeg bl.a. mener handlede om lokalhistorie,
og
Aage Poder var muligvis med til at starte Lokalhistorisk Arkiv i
Nysted.;
men det er jeg lidt usikker på. Prøv at kontakte folkene i Nysted. De
kan
måske hjælpe jer videre.
Arkivet har tlf. 54871230 og åbningstiden er 1. og 3. tirsdag i
måneden
19-21 samt 2. tirsdag i måneden 10-12.

Med venlig hilsen
Ellen Rasmussen

Fra : Carl-Johan B. Madsen

Dato : 09-05-04 18:58

Min far arbejder Poder i syd og Sønderjylland, skriv til mig det kan være
at jeg kan hjælpe dig.
Skriv til mig på nedenstående Email, hvis det har interesse.
Der findes en slægtsbog på Frederiksberg bibliotek om slægten Poder skrevet
af Valdemar Andersen og udgivet af Dansk Hjemstavns Forlag i Ribe 1951.

med venlig hilsen
Carl-Johan B. Madsen
cjbm@<fjernmig>fussingbjerg.dk

Fra : Hans Grue

Dato : 12-05-04 16:54

Jeg har arbejdet en del med Poder-slægten med baggrund i Læborg sogn, men
den findes også hyppigt i Bække sogn og er der bl.a. beskrevet i "Bække
sogns historie".
Slægten havde bl.a. sin gang på den lille herregård "Hundsbæk" i Læborg
sogn.

Venlig hilsen
Hans Grue
Jelling

Fra : ST

Dato : 26-05-04 18:19

Der var/er en dyrlæge på Amager (Ullerup) med efternavnet Poder. Jeg mener
at gården hedder Hvidegård, adressen er så nær jeg kan angive den:
Tømmerupvej nr. ca. 300. Jeg mener at den er 3-4 sidste gård på højre hånd
før Ullerup Marked. Mine informationer er ca,. 5-8 år gamle.
Mvh Susanne

Fra : Harry Lund

Dato : 30-05-04 07:42

Tak for det.