Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefradrag
Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-05-04 11:30

Hejsa

Jeg har fået det nye skattekort som er gældende fra 01/06 og har fået
et ca. 1000.- kr større fradrag/måned. Hvor meget af det kommer så
reelt til udbetaling?

Mvh
Jesper

Fra : Michael

Dato : 08-05-04 13:09

Det kan du regne ud, ved at trække din trækprocent fra fradraget. Eksempel:

Din trækprocent er 45. 45% af 1000 kr. er 450 kr. Du får altså udbetalt 450
kr. mere om måneden.

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 08-05-04 15:06

Er det bare mig som ikke helt forstår det, eller.....

Dit fradrag er vel de penge som du ikke betaler skat af... Derfor bliver
dette beløb trukket fra dine brutto indkomst før din trækprocent bliver
trukket fra. Dvs. er dit fradrag steget 1000 kr, så får du vel de 1000 kr
mere i hånden? Og dit "skattepligtige" beløb bliver det mindre.

Ret mig endelig, men lad være med at svine mig til ;0) Jeg kunne bare godt
tænke mig at vide om jeg har misforstået hele princippet med et fradrag.

Eller har bare jeg misforstået spørgsmål/svar?

Hilsen
Tine

Fra : Karl Viggo

Dato : 08-05-04 15:23

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke mig at vide om jeg har misforstået hele princippet med et fradrag.
>
> Eller har bare jeg misforstået spørgsmål/svar?

Et eller andet har du misforstået, men lad os prøve med et simpelt eksempel:

Indkomst 20.000 kr./mdr
Fradrag 3000 kr./måned
Trækpct. 45%

Her vil du komme til at betale 45% af (20000-3000) i skat = 7650 kr.

Så hæver vi fradraget med 1000 kr.

Så skal du betale 45% af (20000-4000) i skat = 7200 kr

Som du vil se er forskellen præcis 450 kr. - hvilket svarer til 45% af de
1000 kr. ekstra fradrag.

Viggo

---

Fra : Poul Christensen

Dato : 08-05-04 15:24

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in

> Er det bare mig som ikke helt forstår det, eller.....
>
> Dit fradrag er vel de penge som du ikke betaler skat af... Derfor
> bliver dette beløb trukket fra dine brutto indkomst før din
> trækprocent bliver trukket fra.
Enig
Dvs. er dit fradrag steget 1000 kr, så
> får du vel de 1000 kr mere i hånden? Og dit "skattepligtige" beløb
> bliver det mindre.
Du har ret, hvis trækprocenten er 100

Men, når skattekortsfradraget stiger med 1.000 kr., falder trækgrundlaget
med 1.000 kr. og skatten med 1.000 x trækprocenten

I øvrigt ville det være rart hvis svarer under det indlæg de kommenterer.
Det gør det meget lettere at læse - og så følger du netetiketten

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Karl Viggo

Dato : 08-05-04 15:29

Hvorfor skal vi altid belemres med dette evindelige brokkeri - forhold dig
til indlæggene og glem formerne!

Viggo

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 08-05-04 16:37

Jeg er fuldstændig enig. Hvis folk ikke brokkede sig men holdt sig til
emnerne/spørgsmålene, så var der nok kun 1/3 indlæg tilbage i gruppen.
Og det gælder alle grupper, ikke kun denne ;0)

Men tak for svarene ! Jeg tror vi er enige og man kommer frem til samme
resultat lige meget hvordan man regner det ud (altså min og jeres metode).

Hilsen
Tine

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-05-04 19:12

On Sat, 8 May 2004 16:29:15 +0200, "Karl Viggo"
<karl__viggo@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor skal vi altid belemres med dette evindelige brokkeri - forhold dig
>til indlæggene og glem formerne!
>
>Viggo

Kære Viggo.
www.usenet.dk står der nogle fornuftige ting. Bl.a. er der et punkt
med "Jeg er ligeglad. Jeg gør hvad jeg vil!"

Den fulde ordlyd er:

"Jeg er ligeglad. Jeg gør hvad jeg vil!

Det var dog en skrækkeligt asocial indstilling. Er du ligeglad med at
du generer andre brugere? Hvis det er for at gøre oprør mod et eller
andet, kan du så ikke gøre det lidt mere kreativt? Eventuelt ved at
forsøge at ændre de eksisterende retningslinier.

Hvis du nægter at følge de etablerede spilleregler, nægter at gå i
dialog om en ændring af disse retningslinier og i det hele taget
nægter at begrunde dine handlinger i den retning, skal du ikke
forvente megen sympati fra dine medbrugere af systemet. "

/Knud

Fra : Karl Viggo

Dato : 09-05-04 20:34

Jeg skriver vist mine indlæg eller svar om du vil, som man gør i den
virkelige verden. Jeg har lidt svært ved at tage helt seriøst, at usenet
absolut skal være anderledes.

Viggo

---

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-05-04 22:15

On Sun, 9 May 2004 21:34:22 +0200, "Karl Viggo"
<karl__viggo@hotmail.com> wrote:

>Jeg skriver vist mine indlæg eller svar om du vil, som man gør i den
>virkelige verden. Jeg har lidt svært ved at tage helt seriøst, at usenet
>absolut skal være anderledes.

Det som du kalder "den virkelige verden" er rimelig begrænset til
verdenen set fra Bill Gates side. Indtil Bill Gates fuckede det op med
Outlook Express benyttede alle sig af at skrive besvarelserne under
det som de svarede på. Det såvel elektronisk som på papir.

Og med hensyn til at Usenet skulle være anderledes, så ja usenet _er_
anderledes. Du benytter jo ikke tråde, delsvar og kommentarer fra
adskillige forskellige personer andre steder end på usenet.

Du skal være klar over at du generer en masse mennesker dels ved at
skrive som du gør og dels ved at ignorere alle argumenter. Jeg gider
heller ikke diskutere yderligere med dig, men jeg vil blot, for jeg
ved ikke hvilken gang, høfligst bede dig om at besøge www.usenet.dk

EOD

Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-05-04 07:29

Knud Berggreen wrote:

"Som man gør i den virkelige verden"?

Så alle dem, som på usenet citerer korrekt, dvs. nedenunder det man svarer
på... De skriver altså ikke "som man gør i den virkelige verden"? Det må
jeg sgu' nok sige... Det virker som et yderst intelligent argument. Det har
du nok tænkt over længe, inden du skrev...

-snip-
> [...]
> skrive som du gør og dels ved at ignorere alle argumenter. Jeg gider
> heller ikke diskutere yderligere med dig, men jeg vil blot, for jeg

Det er jeg 100% enig i. Engang imellem er det sundt at høre efter hvad andre
siger, specielt når "de andre" jo nok har lidt mere erfaring med at begå
sig på usenet... Derudover laver jeg også EOD. Der findes nemlig utallige
eksempler på "oprørere" som syntes at det er fedt at "være sig selv" og
skide på resten af reglerne, vedrørende hvordan man bedst citerer og svarer
på indlæg...

EOD.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Karl Viggo

Dato : 11-05-04 22:18

Jeg synes, at både du og Hr. Berggren har en noget primitiv tilgang til
usenet.
I tolererer ikke at nogen har en anden opfattelse af tingene end Jer selv -
og I vil åbnebart have det sidste ord. Man kan da ikke starte en
'diskussion' omkring rimeligheden i citatteknik og samtidig lukke med
End-of-debate, med den begrundelse at man ikke gider høre på modparten.
Jeg tror I begge skulle sendes i skole igen og lære lidt om tolerance og
demokrati - ikke kære venner ?

Viggo

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-05 11:27

> [...]
> usenet.
> I tolererer ikke at nogen har en anden opfattelse af tingene end Jer

Hvem er det der ikke tolererer at andre har en anden opfattelse af tingene?
Eftersom der er lavet nogle internationale fællesregler for citatteknik på
usenet. Er det så ikke lidt egoistisk og sige: "Jeg citerer som jeg har
lyst, fordi min måde er bedre"?

M.v.h.

Fra : Karl Viggo

Dato : 11-05-04 22:09

Jeg kan ikke helt gennemskue hvilken tid du lever i - og hvilke
fjendebilleder, du måtte have skabt dig, men at påstå at Bill Gates og
Microsoft er ansvarlige for, at du og jeg har en forskellig opfattelse af,
hvorledes denne 'virkelige verden' ser ud, synes jeg er en yderst primitiv
opfattelse fra din side.

I øvrigt generer jeg ikke nogen mennesker ved at have en anden opfattelse
end du - tværtimod medvirker jeg til at bevare en mangfoldighed, som du
tilsyneladende slet ikke kan tilslutte dig.

Viggo

---

Fra : chr

Dato : 12-05-04 22:08

"Karl Viggo" <karl__viggo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> end du - tværtimod medvirker jeg til at bevare en mangfoldighed, som du
> tilsyneladende slet ikke kan tilslutte dig.

Som du selv kan se nu, så er det faktisk nemmere at læse en tråd hvor mange
laver en kommentar, hvis det står i bunde...og der er jo intet galt i at få
et godt råd, kun at man måske skulle sige hvorfor det er smart at skrive i
bunden..om det er netikette eller ej, så er det jo smart!.

Chr.

Fra : Karl Viggo

Dato : 13-05-04 05:55

Det er muligvis din opfattelse - og det respekterer jeg - men jeg er ikke
enig med dig.

Viggo

---

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-05 11:25

> Det er muligvis din opfattelse - og det respekterer jeg - men jeg er ikke
> enig med dig.

Mage til egoisme! Der bliver venligt henstillet til at du begynder at
bund-citere, da det øger overskueligheden - specielt i lange indlæg med
mange svar.

Din mening er at det er nemmere for dig, ergo må det være den korrekte måde
at gøre tingene på. Er du også sådan på din arbejdsplads, selvom direktøren
siger at opgaverne skal løses anderledes?

Hvad ville der gå af dig, ved at begynde at bundcitere?

M.v.h.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 22-02-05 16:19

Ham der Karl Viggo lyder da som en meget intelligent person - en af de få
som kan finde ud af at placere sine tekster, hvor de hører hjemme.

Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-05 19:22

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Ham der Karl Viggo lyder da som en meget intelligent person - en af de få
> som kan finde ud af at placere sine tekster, hvor de hører hjemme.

Samme spørgsmål til dig:

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-02-05 19:46

Den 22-02-05 19.21 skrev Henrik B. følgende:

Er der nogen speciel grund til at du bringer en meget gammel tråd til
live igen?

> Samme spørgsmål til dig:

Du har vist allerede spurgt ham. Der er en meget god forklaring på, at
Knud Thomsen er stærkt enig med Karl Viggo. Han er lige så enig med
Viggo Karlsen, Bertil Bims, Dunk og flere andre. Søg evt. på et par af
navnene på Google Groups.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Knud Thomsen

Dato : 23-02-05 12:25

Skyldes det svar at jeg har ret - eller hvad er det, du antyder?

Knud

Fra : Knud Thomsen

Dato : 23-02-05 12:24

Svaret er - Intet.
Men hvad ville der gå af dig ved bare at acceptere, at jeg gør det eneste
rigtige.

Knud

Fra : Peter Thomsen

Dato : 11-05-04 21:24

"Karl Viggo" <karl__viggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skriver vist mine indlæg eller svar om du vil, som man gør i den

Det har vi lagt mærke til.

> virkelige verden. Jeg har lidt svært ved at tage helt seriøst, at usenet
> absolut skal være anderledes.

Dette er den virkelige verden, og det er dig der er anderledes. Dine
infantile ytringer er usaglige og ubegrundede.

> Viggo

*PLONK*

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM" if you want to mail me.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-05-04 19:10

On Sat, 8 May 2004 14:23:52 +0000 (UTC), Poul Christensen
<poulchr03@ofir-dk.invalid> wrote:

>I øvrigt ville det være rart hvis svarer under det indlæg de kommenterer.
>Det gør det meget lettere at læse - og så følger du netetiketten

Det har været foreslået ham flere gange, men det er som at smide vand
på en gås.

/Knud

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-05-04 20:11

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in

> Det har været foreslået ham flere gange, men det er som at smide vand
> på en gås.

Det ved jeg udmærket, men det var nu heller ikke ham jeg henvendte mig til.

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-05-04 17:07

On Sat, 8 May 2004 14:08:50 +0200, "Michael" <a@b.dk> wrote:

>Det kan du regne ud, ved at trække din trækprocent fra fradraget. Eksempel:
>
>Din trækprocent er 45. 45% af 1000 kr. er 450 kr. Du får altså udbetalt 450
>kr. mere om måneden.

Jo - tak for det.. Ærgeligt det ikke var alle 1000 der kommer ud

Med venlig hilsen
Jesper Hansen