Asus A7V133
Fra : Zup Zuip

Dato : 08-05-04 10:45

Hejza.

Jeg har et Asus A7V133 mb med Bios 1009 på.

Der er pt. en AMD 1.4 GHz Thunderbird installeret.

Spørgsmål: Kan jeg bare skifte den ud med en AMD XP 2+ uden at skulle stille
på jumpere m.m. ?

I BIOS er den sat til auto opsætning af processor.

Fra : Jan Bagge

Dato : 08-05-04 11:22

Har du bundkortes manual??

hvad er det fuld navn på dit bundkort ?

Fra : Zup Zuip

Dato : 08-05-04 12:44

Jan Bagge wrote:
> Har du bundkortes manual??

Jep.

> hvad er det fuld navn på dit bundkort ?

A7V133 rev.1.05

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 11:22

Zup Zuip wrote:

> [...]
> på jumpere m.m. ?
> I BIOS er den sat til auto opsætning af processor.

http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Sikker på at det "bare" er et A7V133, ikke -C eller -M eller -VM?
Hvis bundkortpladen er version 1.05. (inkl. det sidste punktum), så
kan du max. sætte en XP2100+ Palomino i (ikke en T-Bred).
Den smule synes jeg ikke det er værd at opgradere, så jeg vil anbefale
et nyt bundkort.
Til Socket A er det hurtigste p.t. nForce2, men bundkort m. KT880 er
lige om hjørnet.
Så er der 64-bit vognen, men det kan vi diskutere hvis det bliver
relevant..

Fra : Zup Zuip

Dato : 08-05-04 12:53

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Sikker på at det "bare" er et A7V133,

Jep, det står trykt på MB.

> Hvis bundkortpladen er version 1.05. (inkl. det sidste punktum),

Hmmmm... hvad betyder det sidste punktum ?

> kan du max. sætte en XP2100+ Palomino i (ikke en T-Bred).

Hvordan kan jeg se forskel på CPU'n ?

> Den smule synes jeg ikke det er værd at opgradere, så jeg vil anbefale
> et nyt bundkort.

Det er fordi at nu har farmand her fået ny computer, og knægten har en fra
Zitech med en AMD XP 2+. Men hans bundkort er elendigt, kan ikke rigtig gå i
standby (HD og Blæser kører), at kopiere fra HD til HD tager mindst 4 gange
så lang tid som på min gamle med mit Asus MB i.
Så var det at jeg tænkte om jeg kunne flytte hans processor over i min, så
den blev lidt hurtigere, og give ham den.

mvh

Fra : Zup Zuip

Dato : 08-05-04 12:56

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Til Socket A er det hurtigste p.t. nForce2, men bundkort m. KT880 er
> lige om hjørnet.

Det vi sige at jeg fx. kan købe et MB m. nForce2 chipsæt, smide XP2+
processoren i og så er det kørende ?
Og den DDR-RAM 2100 han har kan vel ikke bruges ?

Pris ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 14:41

Zup Zuip wrote:

> Det vi sige at jeg fx. kan købe et MB m. nForce2 chipsæt, smide XP2+
> processoren i og så er det kørende?

Ja, for de er kompatible med både Palomino og T-Bred processorer.

> Og den DDR-RAM 2100 han har kan vel ikke bruges?

Jo da.

Eneste hage er måske at nForce2 ikke kan sammen med grafikkort, der
ikke har AGP x4.
Hvis det er et PCI-kort, så er det ikke noget problem.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-05-04 19:11

Zup Zuip skrev :

> Det vi sige at jeg fx. kan købe et MB m. nForce2 chipsæt, smide XP2+
> processoren i og så er det kørende ?
> Og den DDR-RAM 2100 han har kan vel ikke bruges ?

Er du sikker på at det er DDR-RAM PC2100, for det kan ikke sidde i A7V133!
A7V133 bruger PC133 SD-RAM (evt PC100).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Zup Zuip

Dato : 08-05-04 22:12

Michael Lund Sørensen wrote:
> Zup Zuip skrev :
>>
> Er du sikker på at det er DDR-RAM PC2100, for det kan ikke sidde i
> A7V133! A7V133 bruger PC133 SD-RAM (evt PC100).

Det er den RAM som sidder i knægtens. Og jo du har ret, den kan jo ikke
bruges i mit A7V133 MB.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-05-04 12:00

Zup Zuip skrev :

> Det er den RAM som sidder i knægtens. Og jo du har ret, den kan jo ikke
> bruges i mit A7V133 MB.
>
> mvh

Hvis du bare har DDR ram, så kan de jo bruges i alle nyere bundkort, omend
PC2100 ikke er de hurtigste så kan de bruges.
For en månedstid siden var jeg på jagt efter et bundkort til PC133 ram og
det er (næsten) umuligt at købe i dag.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-05-04 13:00

Zup Zuip skrev :
> [...]
stille
> på jumpere m.m. ?
>
> I BIOS er den sat til auto opsætning af processor.

Ud over at tro på hvad Jens har skrevet kan jeg anbefale dig at kikke her:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/