Ps. Crabro
Fra : Lars Stigaard

Dato : 08-05-04 09:55

Hej
Mangler noget hjælp til at køns bestemme Pseudotropheus Crabro. fik at vide
af min fishpusher at jeg købte en trio, men er nu kommet i tivl om det ikke
er 3 hunner jeg har fået med hjem, da jeg efter at ha cheket op på nettet,
kan se at de pic. der er af hannen, ser det ud til at den skal være blå i
grundfarven ? . De fisk jeg fik med hjem er gule i grundfarven, dog er den
der skulle være hannen meget mørkere end de andere 2 .

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-05-04 15:00

"Lars Stigaard" <akva@wolverin.dANMARk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grundfarven ? . De fisk jeg fik med hjem er gule i grundfarven, dog er den
> der skulle være hannen meget mørkere end de andere 2 .

Den letteste og bedste måde at checke dem på, og iøvrigt alle andre
Malawiciklider er at bundvende dem.
Alle fiskene har 2 åbninger, en kønsåbning og en tarmåbning. Hos hannerne
er hullerne lige store/små,
hos hunnerne er det ene hul markant større end det andet.

Har du blot enormt meget plads, eller fik du ikke at vide at fisken
bliver op i mod 12 cm i naturen, men ofte betragteligt større i akvariet.

Farverne kan du ikke bruge til ret meget, da de er meget forskellige
population til population.

Carsten

Fra : Lars Stigaard

Dato : 09-05-04 00:17

Hej
takker for svaret :)
joo vidste godt de blev op til 12 cm .. ikke at de blev " betragtelig"
større i tanken. Og hvor meget er det ? ca. 15 cm. eller der over ? . Lige
nu tøffer de rundt i en 128 L. sammen med 2 articus maller, men vokser de ud
af den har jeg en 250L. de kan overtage .... men hvor skal de beboer så
hen..... de kunne jo self overtage 325éren .....men hvor skal de.......
aaaaarg problemer problemer og mig der bare skulle hente et nyt lysstof
rør *gg*

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-05-04 01:40

> [...]
> hen..... de kunne jo self overtage 325éren .....men hvor skal de.......
> aaaaarg problemer problemer og mig der bare skulle hente et nyt lysstof

Jeg har set nogen der var op i mod de 20 cm!!! I den størrelse er de
direkte grimme.

Carsten