Router til Tiscali internet forbindelse
Fra : Ole Nielsen

Dato : 08-05-04 08:09

Hvilke router med firewall og VPN kan erstatter en Tiscali opkobling leveret
med en Cisco 677 router?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-05-04 13:10

> Hvilke router med firewall og VPN kan erstatter en Tiscali opkobling
leveret
> med en Cisco 677 router?

Du må ikke sætte dit eget udstyr direkte på ADSL stikket - skal du gøre
noget, skal den sættes efter din Cisco 677 (det står i dine betingelser).
Ellers har du mulighed for at leje en Cisco 827, som fint understøtter VPN.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 10:08

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
> leveret
>
> Du må ikke sætte dit eget udstyr direkte på ADSL stikket - skal du gøre
> noget, skal den sættes efter din Cisco 677 (det står i dine betingelser).

Men Cisco 677 fungerer rigtigt skidt med Ipsec.

> Ellers har du mulighed for at leje en Cisco 827, som fint understøtter
VPN.

Som desværre koster spidsen af en jetjager hvis du lejer den hos Tiscali.
(100 kr. + moms pr. måned )

Så vælg bare at få din router skiftet ud med en ZyXEL P650R router.
Det koster ikke ekstra, og den understøtter ipsec passthrough.
Så kan du placere dit VPN udstyr på indersiden.

Rune

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-05-04 21:36

> [...]
> Det koster ikke ekstra, og den understøtter ipsec passthrough.
> Så kan du placere dit VPN udstyr på indersiden.

En mulighed kunne også være en SOHO 77. Jeg er kun kundeservicemedarbejder,
men jeg synes jeg har hørt en supporter snakke om, at den virker fint til
formålet.

Den koster lidt ekstra, men ikke i sammenligning med 827'eren.

--
Mvh. Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-05-04 23:25

On Sat, 8 May 2004 09:08:31 +0200, "Ole Nielsen"
<karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> Hvilke router med firewall og VPN kan erstatter en Tiscali opkobling leveret
> med en Cisco 677 router?

Fx Cisco SOHO 97.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Nielsen

Dato : 12-05-04 21:42

Hvad er forskellen på 827 og SOHO 97?

Er det noget med bruger antallet?

Mvh
Ole

> Fx Cisco SOHO 97.
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-05-04 22:17

On Wed, 12 May 2004 22:41:47 +0200, "Ole Nielsen"
<karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> Hvad er forskellen på 827 og SOHO 97?

SOHO97 er et nyere og er egentlig mere direkte sammenlignelig med
Cisco 837 end 827, der burde sammenlignes med SOHO77.

SOHO97 har (ift. 827) en 4-ports 10/100 switch i stedet for en
4-ports 10 Mbps hub.

På featuresiden er SOHO-routerne er begrænsede ift. 800-routerne,
med bl.a. færre routingprotokoller, dårligere QoS, mindre IPSec-
performance etc.

> Er det noget med bruger antallet?

Helt så simpelt er det ikke, men SOHO-routerne er mere
positioneret mod HO (home office) og 800- routerne mere mod SO
(small office).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Nielsen

Dato : 14-05-04 22:19

Hvad koster det at opgraderer en standard Cisco 827 med Firewall og IpSec
3DES software og evt. RAM opgradering?

Mvh
Ole

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-05-04 22:43

On Fri, 14 May 2004 23:18:54 +0200, "Ole Nielsen"
<karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> Hvad koster det at opgraderer en standard Cisco 827 med Firewall
> og IpSec 3DES software og evt. RAM opgradering?

Det er sikkert dyrt ifølge listepriserne, men måske mindre dyrt,
hvis man ringer lidt rundt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/