sandart
Fra : Dr. no

Dato : 07-05-04 19:39

Hej med jer!

Er der nogle som ved hvad en "Sandart" hedder på Engelsk?

Fra : ANS

Dato : 07-05-04 19:49

"Dr. no" <thomaslundgren@dalbynet.dk> wrote in message
> Hej med jer!
>
> Er der nogle som ved hvad en "Sandart" hedder på Engelsk?

Hej "Dr. no"
En Sandart hedder: Pike-perch eller Zander på Engelsk.
Hilsen ANS

Fra : Q

Dato : 07-05-04 22:32

Nej det gør den ikke, den hedder "Walleye"

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : ANS

Dato : 07-05-04 23:48

Hej "Q"
Om en Sandart hedder en "Walleye" på "Fisker Engelsk"
(Ligsom en "Stenbider hun" hedder en "Kulso" eller en "Stalling" hedder en
"Blåmand" på "Fisker Dansk")
skal jeg ikke kunne sige. Men i følge Dansk-Engelsk ordbogen og
"Lystfiskerens lommebog" (anno 2004) Hedder den altså Pike-perch eller
Zander (Sander).( Latin: Stizostedion Lucioperca.)
Hilsen Ans

Fra : Robert Piil

Dato : 08-05-04 00:01

http://fishbase.org er et godt site at kende:

http://www.fishbase.org/ComNames/CommonNamesList.cfm?ID=3516&GenusName=Sander&SpeciesName=vitreus&stockcode=4888
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Thomas

Dato : 08-05-04 07:16

Nix, "Walleye" er en amerikansk sandart. Det rigtige engelske navn i dag er
"Zander". Sandartfamilien består af flere arter.
Hilsen
Thomas

Fra : Per Andersen

Dato : 09-05-04 14:42

" zander "

per

Fra : Allan Thor

Dato : 02-06-04 21:10

En Sandart kaldes på engelsk "Zander"

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-06-04 10:53

"Allan Thor" <allanthor@tele2adsl.dk> wrote in message
> En Sandart kaldes på engelsk "Zander"
> "Dr. no" <thomaslundgren@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

Det må være rigtigt. Det er der 6 andre der også har sagt .... for en måned
siden :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 05-06-04 02:55

"Allan Thor" <allanthor@tele2adsl.dk> wrote in message
> En Sandart kaldes på engelsk "Zander"

Muligt - men ifølge http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskearter/sandart/ er
"Zander" tysk - mens den på engelsk kaldes "Pikeperch".

Knæk&Bræk

- Jan