Java Applet Eller?
Fra : Jesper

Dato : 07-05-04 18:05

Hej NG

Har aldrig lavet noget i java før, så er lidt på bar bund.

Jeg programmerer i VB, og har lavet et statistik program. Pt, genererer det
en index.html som man kan se når man åbner sin browser og indtaster min
adresse og portnummer. Index filen opdaterer hver 10. sekund. Det ser ikke
smart ud, når der er et par billeder på siden. Hvis jeg laver et client
prog, kan jeg sende dertil når der er nye data, så det ikke skal stå og
opdatere selv. Men her er der jo også en connect hele tiden.

Nu kommer det så, kan man lave noget, så når man åbner sin browser og
indtaster en given adresse og portnummer, så der kun opdateres når der er
noget nyt i index filen????

Håber at der er nogen der forstår hvad jeg mener og allerbedst en der har en
løsning....hihi

Jesper....

Fra : Kasper Bjørn Nielsen

Dato : 08-05-04 15:21

Jesper wrote:
> [...]
> noget nyt i index filen????
>
> Håber at der er nogen der forstår hvad jeg mener og allerbedst en der har en

Hej Jesper

Umiddelbart lyder det som om det ville være nemmere at lave med noget
html:

Lav en <iframe> der enten er "visibility:hidden" eller fylder 0x0 px.
Den kan du så sætte til at refreshe hvert 10. sek. Når der er nogle
ændringer kan den sige noget med
<"javascript:window.open('index.html','_parent');">

På den måde "mærker" du ikke rigtigt at siden loader, og du sparer
(sikkert) en masse kode.

mvh. Kasper