NVidia drivere - ARGH
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-05-04 16:56

Hej

OS: Redhat 9.0

Jeg vil forfærdentlig gerne have opdateret grafikdriveren.

Installeren kommer og fortæller, at den mangler kernel sourcen da kernel
interfacet ikke passer sammen. Fint. Den er så downloaded som RPM pakke,
men uanset hvad, så vil den ikke installere sig. Jeg har prøvet med 'rpm
-ivh ......' og det ser ud som om den laver noget, men jeg kan ikke
finde nogen sourcekode bagefter.

Når jeg laver en `rpm -qa | grep kernel`, så kommer min kernel source
ikke frem på listen. Jeg har søgt på kernel.h som --kernel-source-path
parameteren i NVidia driveren spørger efter, men finder ikke andet end
to filer som den ikke kan bruge.

Nogen gode ideer?

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-05-04 17:11

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> men uanset hvad, så vil den ikke installere sig. Jeg har prøvet med 'rpm
> -ivh ......' og det ser ud som om den laver noget, men jeg kan ikke

Hvad hedder den rpm pakke, du har installeret?

Den rigtige skal hedde kernel-source-etellerandet.i386.rpm,
det må ikke være en SRPMS pakke (ikke uden at det er mægtigt
besværligt at installere).

Du har nok installeret en SRPMS pakke, den lægger ting ind
under /usr/src/redhat.

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-05-04 17:37

Hej

Mogens Kjaer wrote:
> Hvad hedder den rpm pakke, du har installeret?

Problemet er, at den ikke har installeret noget som helst (eller at jeg
ikke kan finde det). Pakken hedder kernel-2.4.20-31.9.src.rpm

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-05-04 17:42

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Problemet er, at den ikke har installeret noget som helst (eller at jeg
> ikke kan finde det). Pakken hedder kernel-2.4.20-31.9.src.rpm

Læs mit indlæg igen, så får du svaret.

kernel-2.4.20-31.9.src.rpm er en SRPMS pakke,
det er ikke den du skal bruge.

Mogens

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-05-04 22:33

Hej

Mogens Kjaer wrote:
> Læs mit indlæg igen, så får du svaret.

Ok. kernel-source* er nu downloaded, men når den køres kan jeg ikke
finde sourcen til den alligevel?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-05-04 22:42

Hej

Karsten Feddersen wrote:
> Ok. kernel-source* er nu downloaded, men når den køres kan jeg ikke
> finde sourcen til den alligevel?

Ok, jeg kunne også bare installere den i stedet for at køre den

Det løste hele problematikken