Netvært dør
Fra : Dorph

Dato : 07-05-04 16:07

Hej alle

Har et nætværk bestående af 2 pc'er med xp-pro forbundet via switch
og en Zyxel 650r til dsl. Mit problem er at netværket ofte går ned, dvs
at jeg kan sidde og lave et eller anddet på pc1 (pc2 kører en gameserver)
og hele netværket dør, ingen forbindelse til nettet på begge pc og ingen
forbindelse mellem dem heller. Router's lys i PPoE/ACT går ud.
Det hele kommer op at køre igen ved restart af pc1. Nogen der har en
ide om hvad det kan være, orker næsten ikke at geninstallere det hele
på pc1.

Dorph

Fra : Esben Tærsker

Dato : 08-05-04 23:23

Dorph wrote:
> [...]
> Det hele kommer op at køre igen ved restart af pc1. Nogen der har en
> ide om hvad det kan være, orker næsten ikke at geninstallere det hele

Uden at være ekspert, ville jeg mene du har et defekt netkort i pc1.
Hvis ikke pågældende pc har nogen vital funktion i netværket er det den
eneste årsag jeg umiddelbart kan se til hvordan den kan lægge hele
netværket dødt, som den jo tilsyneladende gør.
Prøv at sætte et nyt netkort i pc1, eller byt om på netkortene i de to
pc'ere. Hvis det så lige plus'li er pc2 der slår netværket ihjel kender
du fejlkilden.

/Esben