spil til en 3telefon??
Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 07-05-04 13:37

Hej

jeg har købt mig en 3tele for(NEC e616) men der er ingen spil på hvlike spil
kan jeg bruge og kan jeg finde dem på nettet gratis???
Kan jeg downloade dem på min pc og så overføre dem via det kabel der følger
med til min telefon????

Anders

---

Fra : Nicky Precht

Dato : 08-05-04 23:43

> jeg har købt mig en 3tele for(NEC e616) men der er ingen spil på hvlike spil
> kan jeg bruge og kan jeg finde dem på nettet gratis???

Der er flere steder på nettet. Søg evt. efter "midlet" eller "j2me". Så
finder du link til spil og programmer.
Når du har adressen til et spil, indtaster du den i "Indtast Url" på
telefonen og henter det. Hent altid .jad filen. Den fortæller telefonen,
hvor den skal hente .jar filen (programmet) fra.

Det samme gælder for midi filer (.mid) og baggrunds billeder.
Læs på http://www.aussie3g.com eller http://www.3g.co.uk/3GForum/
Det er steder med en masse guf for NEC e616 telefonerne.

> Kan jeg downloade dem på min pc og så overføre dem via det kabel der følger
> med til min telefon????

Nej.
Den mulighed er lukket. Formodentlig så 3 kan score kassen på at sælge
spil via portalen. Man kan kun installere spil via nettet.

I fx. England kan telefonerne ikke åbne andre internet sider end 3's
egne. Der har man ikke andet valg, end at hente spil og ringetoner fra
3-portalen.

Et godt tip er at slå billeder fra, når du bruger sider som fx.
www.navnebogen.dk og andet, der ikke er 3's sider. Det sætter
båndbreddeforbruget ned til et minimum og koster dermed mindre.
Det samme gælder for din email. Sæt den til at hente max 10kb mails.
Ellers bruger det også meget båndbredde.

/Nicky