Hvordan lukkes Xwin?
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-05-04 13:30

Hej

Jeg har en RedHat 9 som automatisk starter i XWin (Gnome)

Hvordan lukker jeg den, så jeg kommer ud i terminaltilstand?

Formålet er at installere NVidia screen drivere.

Kan jeg eventuelt lave noget i Grub-bootmanageren, så jeg får en opstart
uden XWin?

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 07-05-04 14:37

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
>
> Formålet er at installere NVidia screen drivere.
>
> Kan jeg eventuelt lave noget i Grub-bootmanageren, så jeg får en opstart

I en konsol som root
init 3

Når du er færdig med at pille

init 5

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-05-04 15:17

Hej

Magnus Pedersen wrote:
> I en konsol som root
> init 3
>
> Når du er færdig med at pille
>
> init 5

Tak Det er ikke lige sådan når det nu er 10 år siden der sidst har
ligget en Linux på min maskine

Nu brokker NVidia driveren sig bare over at den ikke kan finde min
kernel source, men den må jo bare ind så.