Hjælp!.. den bliver bare ved og ved med...~
Fra : -= DaWeBmAn.Dk =-

Dato : 06-05-04 22:33

Hejsa..

Jeg har Firewall, Adware, Virus og andet godt kørende!.. men afligevel har
denne irriterende startside formået at snige sig ind og "GROET" fast som
startside lige hvad! jeg gør..

Har slet alt i cookies, temp files, og har finkæmmet hele regedit efter alt
hvad der har med " SearchAssistant " at gøre!.. men så snart jeg har sat
anden startside op og tester den med den.. så virker den fint, lige indtil
jeg prøve at deaktive Adware PUF!.. så er den der bare igen i et snuptag! og
link er adresse linjen står der bare " about:blank "...

Har også prøvet at block den i adware, men det hjælper intet. Den er nok!
træls..

Håber der er en guru her som er skrap til det her, jeg kan ikke sende link
på siden da den bare ikke vil vise den.

Mvh
J.L.C.

PS: her er en log fil omkring problemet fra Adware 6.0

06-05-2004 23:30:51 - Registry modification detected
Root:HKEY_LOCAL_MACHINE
Key:Software\Microsoft\Internet Explorer\Search
Value:SearchAssistant
Data:
New
Data:res://%43%3a%5c%57%49%4e%44%4f%57%53%5c%53%79%73%74%65%6d%33%32%5c%61%6
2%68%6e%67%64%2e%64%6c%6c/%73%70%2e%68%74%6d%6c

Possible browser hijack attempt (Blocked)

Fra : Jan Bagge

Dato : 06-05-04 22:40

helt sikker en hijack !!

har du :

ad-ware
spybot 1.3 Rc4
og norton av

Data:res://%43%3a%5c%57%49%4e%44%4f%57%53%5c%53%79%73%74%65%6d%33%32%5c%61%6

Fra : -= DaWeBmAn.Dk =-

Dato : 06-05-04 22:42

Hej..

Øh ja.. Adware som beskrevet.. og kører med Avast Virus og den er rigtig
god! opdates næsten hver dag for tiden auto. men ikke Spybot ?..

Den må jeg heller lige finde.. håber den kan hjælpe mig af med det
problem!.. for den startside er møg træls at have.. jeg må søge!.

Mvh
J.L.C...

Data:res://%43%3a%5c%57%49%4e%44%4f%57%53%5c%53%79%73%74%65%6d%33%32%5c%61%6

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 06-05-04 23:01

-= DaWeBmAn.Dk =- skrev:
> [...]
> virker den fint, lige indtil jeg prøve at deaktive Adware PUF!..
> så er den der bare igen i et snuptag! og link er adresse linjen

Andre har klaret problemet således:
Slet alle temp filer, historial (kan ikke huske, hvad det hedder på
dansk!), cookies.
Kør derefter opdaterede Ad-aware, Spybot, CWShredder - og instaler
evt, spywareblaster for at forebygge kommende ulykker.

Derefter start/kør/regedit/enter/rediger/søg, i vinduet skal kun
nøgle(?) (clave) have flueben, skriv about:blank i søgefeltet og
tryk søg, når du finder nøglen, slet den.
Genstart maskinen
Suerte!
--
thomas
no me manden correo a esta dirección

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 00:28

-----cut ---

> [...]
> Kør derefter opdaterede Ad-aware, Spybot, CWShredder - og instaler
> evt, spywareblaster for at forebygge kommende ulykker.
-- snipper --

Manden har jo gjordt det medste af hvad du skriver ...

her er et link til spybot -->
http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1043809773

Det kan jeg andbefale

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-05-04 03:13

Uheldigvis faldt -= DaWeBmAn.Dk =- over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg har Firewall, Adware, Virus og andet godt kørende!.. men
> afligevel har denne irriterende startside formået at snige sig ind
og
> "GROET" fast som startside lige hvad! jeg gør..

Der ligger sikkert en exefil et eller andet sted, som bliver
genindlæst ved opstart.

Post en udskrift af dine aktive processer, så kan det være man kan se,
hvilken fil det er.

Sådan plejer jeg at gøre og det virker som regl.

Claus

Fra : Gevaldi

Dato : 07-05-04 06:42

-= DaWeBmAn.Dk =- skriblede:
> [...]
> virker den fint, lige indtil jeg prøve at deaktive Adware PUF!.. så
> er den der bare igen i et snuptag! og link er adresse linjen står der

Jeg kæmpede i to dage med selv samme
problem at min startside også blev til Msn
selvom den var sat til at bruge blank.
Det var en fejl i den sidste opdatering til
Ad-Aware, reflist.ref 03052004

Så jeg vil foreslå at du sletter den reflist.ref
fil og omdøber din reflist.ref.OLD, så vil jeg
tro du er kørende igen med den startside
du ønsker og så kommer der heller ikke
nogen besked som:
"Possible browser hijack attempt".

--
/Gevaldi

Fra : -= DaWeBmAn.Dk =-

Dato : 07-05-04 08:43

Hejsa.

Uha.. jeg vil lige prøve de ting der er beskrevet.. har godt nok Spybot nu
også og kørt det hele igennem, søgt efter " about:blank " i Regedit..??..
men den kommer ikke frem!..

Min Adware kommer hele tiden op med at den vil aktive den bestemte side! og
det hjælper bare ikke at block den.. og gud hvor er den træls.

Jeg prøver at rode videre med det og finder jeg en løsning de nærmeste par
dage, så poster jeg det lige her hvad jeg har gjort.

Tak for alle besvarelser

Forsat god Helligdag.. dejligt!!!

Mvh
J.L.C..

Fra : Jan Bagge

Dato : 07-05-04 09:38

Har du norton av ??

Kan du ikke poste en list over dine kørende programmer?? Kun navne..... fx '
IEXPLORER'
Så ville jeg se om jeg kan finde den....