deling i winxp
Fra : James

Dato : 06-05-04 21:17

hejsa!!

Efter at have skiftet fra win2k til xp pro kan jeg ikke længere finde ud af
at dele filer som jeg gjore i win2k.

Jeg har 3 computer i netværk og en share fiture jeg var MEGET glad for i
win2k var \\computernavn\c$ som var tilgængelig for administrator. Og da jeg
jo er admin paa alle tre var det derfor en meget nem måde at hente filer fra
min andre computer uden at andre kunne.
Nu når jeg køre winxp pro kan jeg bare ikke får adgang til mine adre
computer. Samme fiture er der men jeg kan bare ikke komme ind på de andre
computer, den godtager ikke password og den giver mig heller ikke nulighed
for at logge på som administrator :/
Nogen der ved hvad man skal gøre for at få det her til at virke som i win2k
??

Anden ting. I windows 2k og xp kan man lave nye brugere og så dele dem ind i
grupper hvis man vil. i win2k kunne man så bruge disse til at give definere
hvem man ville share en folder til. Dette kan jeg heller ikke længere efter
jeg har faaet winxp :/

Jeg er rimlig sikker på at de samme ting må kunne lade sig gøre med xp men
skal bare bruges an på en anden måde. Nogen der kan hjælpe ??

Fra : Klaus

Dato : 07-05-04 11:21

Hej James

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"forceguest"=dword:00000000

Så deler XP lige som Windows 2000

Det er fordi Windows XP tvinger netværksbrugere til at tilgå med
brugeren guest/gæst. Hvis du retter overstående skulle det virke som i
Windows 2000... Den skal lige genstartes først

Venlig hilsen
Klaus