safari vitesse 740d data?
Fra : quickma

Dato : 06-05-04 20:04

Halløj !

Kan nogen sige mig hvem der fremstiller safari campingvogne .

Evt. hvor jeg kan finde hjemmeside / ledningsdiagrammer eller anden form
for data omkring denne! 87'er model.

Hilsener...

Fra : quickma

Dato : 06-05-04 20:11

rettelse til subj.....

kun 4.70 meter

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 07-05-04 07:04

"quickma" <jwfunki@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen sige mig hvem der fremstiller safari campingvogne .
> Evt. hvor jeg kan finde hjemmeside / ledningsdiagrammer eller anden form

Safari i Danmark et salgsmærke for campingvogne, der enten er er
specialfremstillet eller særligt importeret til det danske marked af Safari
Caravans i Struer. (Det har bl.a. betydet, at Wilk i Danmark kaldte deres
tidligere indgangsmodel for Sport, selv om den hed Safari i resten af
Europa.)

Safari har gennem tiden importeret vogne under eget navn fra flere
forskellige fabrikker, f.eks. Polske Niewiadow (det gør de stadig) og fra
den hollandske Tirus Group. F.eks. Château og Beyerland, der netop har en
serie, der hedder Vitesse. (http://www.beyerland.com/).

Hvis du kontakter Safari Caravans I Struer, kan de måske hjælpe dig.
Safari Caravan A/S
Holstebrovej
7600 Struer
Tlf. 9785 1333
salg@safari-caravan.dk
www.safari-caravan.dk

Håber du kan komme videre med dit projekt.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst-jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Ting der undrer:
Hvorfor skrives kilo stadig som kg.?
JPR

Fra : quickma

Dato : 08-05-04 11:58

Tusind tak for info !

Hvor jeg købte vognen sagde man at det var en chateau.
Havde søgt rundt på ( gulvet) - nettet.
*****************************
Ringede til Safari : -sagde at vognen er fra uk firma : ABI...
Har ikke kunnet finde lignende ABI vogne.
På nettet har jeg derimod fundet en MONZA (brugt , samme årgang-87- og
længde) hos en dk .forhandler
som er uden tvivl (ER samme vogn) lavet af samme producent ifølge fotos.
Hvem mon laver MONZA.

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 08-05-04 21:26

> [...]
> Har ikke kunnet finde lignende ABI vogne.
> På nettet har jeg derimod fundet en MONZA (brugt , samme årgang-87- og

Ja, godt fundet, jeg har også (efter det indlæg) fundet den i en gammel
campingbog, jeg lånte ved en forhandler.
Sjovt nok står den i 1989 bogen, men ikke i 1987 bogen.

> som er uden tvivl (ER samme vogn) lavet af samme producent ifølge fotos.
> Hvem mon laver MONZA.

Abi (Monza) var en af de mange engelske fabrikker, som tidligere var
populære i Danmark. Den er sikkert er fusionere et hav af gange.
I dag kan vi kun købe Sprite (Caravanringen) fra England. Sprite en en del
af Swift Group, der også sælger Abbey, Ace, Beccacar, Beyerland, Sterling og
Swift. http://www.swiftleisure.co.uk/

De kan måske hjælpe dig.

Derudover har jeg lagt dit spørgsmål i en af de engelseke nyhedsgrupper
(uk.rec.caravanning)
(news:409d3e58$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...), der er pendant til
denne og ved en engelsk portal, der hedder Pratical Caravanning i deres
teknikfora (http://www.practicalcaravan.com/board/board.asp) Her er
indlæggene visiteres som ved DCU, så det kan godt tage noget tid før der
kommer svar.

mvh
JPR

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 09-05-04 08:20

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse

> "quickma" <jwfunki@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Derudover har jeg lagt dit spørgsmål i en af de engelseke nyhedsgrupper
> [...]

Der er kommet et svar fra England.
Fabrikken hedder i dag ABI caravans, og producer kun mobilhomes.
http://www.abiuk.co.uk/index.asp

Måske kan de hjælpe dig?

mvh
JPR
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

En af de mange fornærmelser man altid lige står og mangler:
Du ligner et omvandrende argument for fødselskontrol.
(Poul Malmkjær efter Napoleon Boneparte)

Fra : Ole

Dato : 09-05-04 23:11

> Ting der undrer:
> Hvorfor skrives kilo stadig som kg.?
> JPR

Fordi det at sige eller skrive kilo egentlig ikke giver nogen mening,
da kilo blot er en _forstavelse_ i SI (Système International
d'Unitès)som er det internationalt anerkendte målesystem.
I SI er kilo lig med 1000 enheder af et eller andet f.eks. kilometer
(km), Kilogram (kg), kilopond (kp), kilowatt (kW).
Du kan faktisk også bruge udtrykket kiloliter!! altså 1000 liter, som
så også er en kubikmeter, men det er jo en helt anden historie. som
hverken har noget at gøre med Safari CV eller dit andet spørgsmål
)

Mvh
Ole

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 11-05-04 20:28

> Evt. hvor jeg kan finde hjemmeside / ledningsdiagrammer eller anden
> form for data omkring denne! 87'er model.

Jeg har haft en 470 D i et års tid nu. Glimrende vogn. Stabil og rimelig
indrettet. Selv med 4 børn. Men hvilke data mangler du? Der er da ikke meget
at gå efter i en CAmpingvogn?

Der står iøvrigt at der skulle være installeret elek. gulvvarme. Men jeg kan
ikke finde den mindste ledning til det. Nogen der ved noget?

FOCs

Fra : quickma

Dato : 16-05-04 09:19

> Der står iøvrigt at der skulle være installeret elek. gulvvarme. Men jeg
kan
> ikke finde den mindste ledning til det. Nogen der ved noget?
>
> FOCs

Gulvvarme i 470'er . Det er der ikke i min.
Der har måske engang været el-måtter i din før købet !
Eller man har måske ment el-blæservarme via ventiler ved gulvet.

Var selv ved at købe samme udgave med blæservarme ,men vognen
havde fået fejl i ruderne pga påklæbet "undergardin"- pas på med det-det så
ellers praktisk nok ud, men desværre, og jeg fandt en anden.

Jeg ville gerne (vide alt) se en manual- (for sjov) eller skema over
skellettet (evt. før isætning af luger ell. andet.) el diagram (for at
indsætte evt. batteri/ lader og andet el/elektronik...)
Godt klaret med 4 børn........!